Gjest Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Vi har vist samme mix i bikkjene.Bare at jeg har en annen settertype. Men,er derer bikkje hyper? Alle sier di blir hypre,stressa og at collien i di blir frustrerte om di ikke får trim med både hue og kropp. Stemmer det? Å hva gjorde dere for å få en rolig hund? Jeg lar han her bare gå som han vil.Er løs ute,og hyler om døra ikke er åpen.Virker rolig han.Leker kun ute.For der er jeg streng... Men kan du fortelle litt om "hunden under bordet"? ;o)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Her kommer jeg og bryr meg litt da...hi hi hi hi. Jeg vet jo ingenting om rasen da, men du bør trene på gå i bånd..... eller ikke DU da, men hunden:o))) For svigerfar har en hund som de bare har latt gå løs. Og den er fullstendig koko når den får bånd på. Nå vet jeg ikke hvor langt det er til postkassa di, men vi startet med den turen....i bånd. Og det er vel 20 meter en vei:o)) Og så er det veldig viktig å trene innkalling, for da er det mye morsommere å ha de løse:o))
Reveenka Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Hunden vår er en blanding av kelpie, eng. setter og boarder collie. Vi fikk den da hun var 8 mnd av et vennepar som ikke kunne ha den lenger; de hadde i sin tur igjen fått den fire mnd før av hennes søster. Det som var problemet da vi fikk henne, var at hun hopper når hun skal hilse, og at hun ikke vil være alene - da starter hylekonserten. Hun var også veldig ivrig, og kunne ta runden gjennom sofaen, hoppe over i en stol og stå i vindusakarmen de første dagene, hvis hun ble veldig glad/hørte at noen av oss kom hjem. Det å få henne ned fra møblene tok et par dager, der var vi konsekvente med en gang hun prøvde seg. Hoppingen begynner å bli bra(har hatt henne i fire mnd nå), men å være alene i huset - det er ikke noe gøy, da legger vi henne i buret for å være sikre på at hun ikke løper rundt i møblene. Hyper har hun egentlig ikke vært hos oss, hun vil bare være sammen med oss hele tiden, og er fornøyd når hun får det(jeg syns det er helt utrolig, har aldri opplevd det før med en hund men slik var hun altså når hun kom til oss, det er ikke noe vi har gjort for å få henne slik). Men det er klart; hun henger jo sammen med ungene hele tiden, løper i hælene på dem her hjemme og får nok mye aktivisering der. I tillegg er det innmari kult å gjete svaler på jordet, og det er jo ganske slitsomt å komme i mål med. Jeg har stadig vekk planer om å trene litt lydighet og sånne "brukshundting", men utsetter det alltid til i morgen - men hun virker utrolig lærevillig, så hvis jeg først får ut fingeren tror jeg det vil gjøre mye både for burtrening og hjemme-alene-opphold. Men husk at valper kan virke hypre uansett rase, og deres er jo liten enda? Men trening kan aldri starte tidlig nok, da c",)
Gjest Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Takk for svar =) MSB;Her trenes det på innkalling ja.Både ros og godbit når han kommer.Han er som regel på trappa å vil inn,hehe. Band bruker jeg.Han er med i bilen,og bruker det om han vil ut en tur. Men er i mål ang bilkjøring.Han hyler bare litt..... ;o) Reven; Jeg hadde en slik blanding før,og hun var så knytta til meg at to dressurkurs ikke nytta.Jeg fikk henne ikke til å sitte i ro.Hun dilta etter ;o) Men det jeg spurte for,var om jeg kanskje kan gjøre noe annerledes nå. Han leker med ungene,og går å legger seg når det er nok.Til nå er det den roligste valp jeg har møtt på.Å han lærer jo superfort! Så jeg ser for meg at med trening fremover,så skal dette bli bra. Men så er jeg jo usikker å da =) Akkurat som da jeg fikk minstemann. Han har tendens til å vil i sofaen.Men tanken var jo at buret skulle brukes innimellom.Den beste bikkja jeg noen gang har eid,var den forige setterblandinga.Selv om hun var hyper og vill,så var hun god som gull og verdens beste. Jeg får prøve å melde meg på klubben her ute om noen mnd.Di har valpemøter,men det er fjorårets valper.Å det blir feil syns jeg. Så jeg får trene hjemme,og melde meg på agillity og lydighet. For det hadde vært kult da,med ei bikkje som er så lydig at han kan gå løs med oss her.Nå er det ingen fare,for han liker ikke å være alene ute.Men den dagen han stikker,da er det gjort.Så jeg får prøve div triks jeg har fått rundt omkring her. Jeg kommer garantert til å mase mer jeg.hehehe Må spørre alle som har bikkje om diverse ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå