2jenterå1gutt Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Og hva synes dere om at de står fram på tv? Og tror dere at det virker over tid?
Eucerin Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 jeg tror det virker perfekt over tid. det er jo ikke noe galt med barna, eller foreldrene som oftest, man får råd om hvordan man skal håntere en situsjon og barnet forandrer adferd etter dette. Har du en veldig sutrete unge da, å du begynner å ignorere opførselen og heller rose de gode tingene, å man ser en stor bedring i adferden, hadde det vært veldig lita naturlig å havne tilbake på samme sted.. Noen foreldre tror at kjeft og skriking hjelper.
Inga Bling Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Morsomste jeg vet er foreldre til 2-åringer som uttaler seg om oppdragelse av store barn. Kjefting hjelper. Kanskje ikke på ungen, men jeg føler meg mye bedre når jeg har brølt så ørene flagrer. Ellers så har jeg stor tro på oppdragelse av barn, og mener at mesteparten av problemene disse foreldrene har finnes fordi de mangler gangsyn. Ungene får styre og foreldrene gjør ikke noe med det.
Huldretuss Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 He he, må si meg enig med deg Inga Blinga. Noen ganger bare må man kjefte på store barn :-)
Sweet caramel Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Liker han psykologen! Han har masse gode råd og tips, som funker! Har tatt til meg og praktisert mye han har sagt:-) Å være pedagogisk riktig hjelper MASSE, men av og til må det kjefting til ja, desverre..! (Eller det blir kjefting, da ofte når jeg er sliiiiiten og trett, og har to masete barn som ikke gidder å høre....!)
Eucerin Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 men ja selvfølgelig må man kjefte iblant.. men på den serien så vidt jeg har sett er det jo oftest snakk om små barn som er sutrete og ikke hører etter. ett stor barn gjør jo som oftes ike feilt ting for oppmerksomhet da, selvfølgelig skal man kjefte på de når de er så store at de burde skjønne at det de gjør er galt.. Jeg kjefter også på dattern min på tre.. uten at det igrunn har noen effekt.. Men jeg tror disse programmene/psykologene har mye rett i hva de gjør og at det virker på langsikt fordi foreldrene får tips om hvordan de skal gjøre ting andreledes.. å gjør dattern min noe hun vet hun ikke skal så ignorerer jeg ikke det, for så å gi ros neste gang hun gjør noe positivt.. Poenget var at jeg tror det virker på langsikt, iallefall i tilfelle som sist med problem som sutring osv..
Eucerin Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 haha ok.. må le litt av de programmene også da.. ser på den engelske-nanny i bakrunn nå.. "ha alltid to ballonger i baklommen, blir du sint så bare blås de opp å slipp luften ut...."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå