Julia/Julie Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg er litt sent ute med å søke om foreldrepenger.. Det står i søknadskjema at det skal være vedlagt legeattest for å bekrefte termindato.Har dere fått legen til å skrive en egen en eller har dere tatt kopi av andre papirer dere har? Takk for hjelpen:-)
Trulte troll Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg bare ba legen min om terminbekreftelse, og da skriblet han noen kråketær på et lite stykke papir. Har hørt om andre som bare har tatt kopi av ultralydpapirene, og det funket visstnok dét også.
Budeia og lillegutt Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Jeg leverte søknaden igår, og tok bare en kopi av helsekortet. Var visst nok det..
Kikki1982 Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Oi skitt! Jeg har glemt å sende med bekreftelse! Fikk ikke med meg at man måtte det.. Aida. Men jeg kan forhåpentligvis ettersende det? Uff er redd jeg er alt for sent ute, og ikke får svar før permisjonen starter! Det betyr vel at jeg ikke får utbetalt noe penger?
Blomstrose Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Hei Jeg mener at en får etterbetalt,maks 3 mnd etter terminsdato.Så tror ikke du er forseint ute,bekreftlse får man fra jordmor eller lege.
Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 vi fikk bare en bekreftelse av jordmor før vi leverte i dag... Det var visst helt rutine for henne
Lille-My,75 Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Jeg hadde også glemt det, og fikk et brev fra NAV om å ettersende. Så det er sikkert bare å gjøre det med en gang, så ordner det seg nok :-)
Maya:-) Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Jeg sendte med terminbekreftelse fra jordmor, men fikk beskjed om å sende ny ettersom de ville ha datert etter uke 26 og jeg var i uke 24 da jeg fikk min bekreftelse. Så mye for å forsøke å være tidlig ute med søkanden til NAV. Fikk beksjed om å sende ny bekreftelse eller kopi av helsekortet.
Julia/Julie Skrevet 3. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2008 Takk for svar! Prøver med kopi av helsekortet. Heldigvis er det arbeidsgiver som betaler penger til meg, så det er de som får penger fra NAV sent, men det har de råd til:-)
ChellBell - har født! Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Jeg anbefaler å ikke legge ved kopi av helsekortet, men få en egen bekreftelse fra jm eller lege. Grunnen til det er personvernet og at NAV rett og slett ikke bør/trenger/har godt av å sitte på så mange opplysninger om oss (for evig og alltid) når de egentlig bare skal ha en dato. Det er nå min mening da
<<Mili>> Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Søknadskjema om foreldrepenger kan en laste det ned på nettet noe sted? eller må en på nav kontor å hente det?
Julia/Julie Skrevet 3. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2008 Du finner det på NAV sine sider på nettet:-)
jinte1983 Skrevet 3. september 2008 #14 Skrevet 3. september 2008 de skal ha kopi av lønnsslipp/selvangivelse/næringsoppgave ja.. Anbefaler heller ikke å ta kopi av helsekortet... Jeg ville aldri gjort det hvertfall, for det står det MYE som nav ikke har noe med i det hele tatt... Og de skal jo strengt tatt bare ha den datoen...
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 Jeg var på NAV og leverte søknad i dag, hadde avtalt et møte for å forsikre meg om at jeg hadde med alt som trengtes. Det de skulle ha var: Skjema: "Krav om foreldrepenger" fylt ut av deg og pappaen Skjema: "Inntekts- og skatteopplysningsskjema" fylt ut av din arbeidsgiver (NB! Pappaens arbeidsgiver må også fylle ut dette skjemaet for at han skal ha penger når han skal i permisjon, men dette er jo ikke noe som haster) Kopi av ultralydpapirer (for der står bekreftet termindato) Dett var dett. Ikkeno lønnslipper eller noenting. Dette med å levere lønnslipper tror jeg er mer viktig om man har veldig varierende lønn fra måned til måned. Ellers er det lønna som opplyses i de to andre skjemaene som legges til grunn for utbetalingene.
Eline på vei med nummer to Skrevet 3. september 2008 #16 Skrevet 3. september 2008 Dersom arbeidsgiver utbetaler permisjonspengene - trenger man da å ha med "Inntekts- og skatteopplysningsskjema"? Eller ordner arbeidsgiver opp med NAV direkte (det er jo de som skal få penger tilbakebetalt).
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. september 2008 #17 Skrevet 3. september 2008 Nei, jeg _tror_ ikke du må ha med inntekts- og skatteopplysningsskjema om du får pengene utbetalt av arbeidsgiver. MEN de må sende inn dette til NAV for å få refundert penger for deg. Men dette bør jo arbeidsgiver vite egentlig... Er ikke helt sikker på hvordan det funker om man får gjennom jobben, for jeg er desverre ikke en av de heldige :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå