Madamina Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Har noen venninner i utlandet. De blir testet for resistens mot toxoplasmose og listeria. Har de vært utsatt for listeria, kan de kose seg i vei med all verden ost. Har dere hørt om dette?
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Aldri hørt om. Vi blir jo sjekka for oxoplasmose ved 12ukers kontrollen. Har vi antistoff så blir vi ikke smitta igjen. Sikkert det samme da?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Trodde ikke man kunne blir resistent mot listeria jeg da, da hadde man vel testet det samme her sånn vi gjør med toxo. Er selv resistent mot toxo, men er ikke resistent mot listeria for det så må jo være forsiktig.
Hjerterdamen Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Å bli resistent mot Listeria er ikke mulig, det er en matforgiftningsbakterie. All ost fra Tine blir feks sjekket mot denne bakterien jevnlig for å være sikker på at den ikke skal komme ut på markedet.
PrincessElisabeth Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 man blir sjekka for antistoffer i blodprøven, antistoffer mot toxoplasmose, Listeria er som sagt ikke mulig å bli resistent mot. Men har du hatt toxoplasmose så kan du ikke få det igjen.
Madamina Skrevet 2. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2008 Så dersom man har hatt toxoplasmose trenger man ikke være redd katter og jordskit under neglene? Syntes også det var rart med listeria.
PrincessElisabeth Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 de på legesenteret der jeg går sier at man kan ikke få det igjen,men jeg ville vært forsiktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå