Ada81 Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Har nylig anskaffet manuell pumpe. Kommer altfor lite tiltross for at er 4 timer siden forrige amming. Prøvd flere ganger. Er det mulig at det bare ikke går med meg? Andre som sliter eller er det bare meg? Har mest melk på natten da den lille har sin lengste soveperiode, men hvem gidder å sitte og pumpe seg da...
2trollunger Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Hei! Jeg hadde også problemer i begynnelsen, men fant ut at hvis jeg bruker den andre hånda til å klemme puppen øverst eller på siden, så går det! Eller liksom spenne muskelen bak puppen! Skjønner du hva jeg mener? Og len deg fremover! Og ta en dusj først! Lykke til!
Shinyogsmåen Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Hei. Nei, det er ikke så lett å pumpe seg med manuell pumpe for du må få i gang utdrivningsrefleksen først. Da kan det hjelpe med dusj ja.. Selv ga jeg opp manuell pumpe og kjøpte medela swing, den har et program først som får i gang utdrivningsrefleksen. Nå kan jeg fort fylle en liten flaske i motsetning til 10 ml som jeg klarte med den manuelle
Shinyogsmåen Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Ang når pumpe seg: sitter du oppe en stund etter at babyen har lagt seg for natten? Da kan du pumpe deg rett før du går å legger deg
mamma-hjertet-83 Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Eg brukte manuel pumpe hele veien, baukte god tid i beg for å få de i gang, la en varm klut på puppen og så pumpet rolig i beg. så kom de som bare det. så rant melken som bare det. etter en stund stoppet de litt opp da byttet eg pupp, og gikk tilbake igjen etter på.. Og kan jo og håndmelke litt i beg for å komme igang. Men i perioder da eg hadde masse melk om natten, måtte eg bae opp å pompe. hadde alt klart ved siden av sengen, og satte de i kjøleskapet når eg var ferdig!
Ada81 Skrevet 2. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2008 Takk for råd! Den lille spiser rundt halv åtte på kvelden før hun legges. jeg har prøvd å pumpe meg ca elleve halv tolv. Så skal ha melk. Og sitter nesten en time og en gang lenger med pumpingen. selvsagt har jeg mer midt på natten før hun skal ha nattmåltid, men har ikke motivasjon til å pumpe meg da (hun våkner en gang mellom 2 og 4). Vil jo at skal være nok til henne som hun er vant med også da... Har prøvd å klemme rundt brystene og da kommer det jo litt mer, men ikke nok... Har pumpet med alle mulige frekvenser og godt lent fremover. Kan hende at det stopper opp fordi jeg blir anstrengt.? Ikke prøvd varm dusj. Skal i et bryllup der er invitert uten mann og helst uten barn. Men vet ikke om er verdt det å sitte dagesvis for å få nok melk. Ikke mange dagene å gjøre det på heller.
2 tette - med flette Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Det er viktig at du ikke stresser når du skal pumpe deg, varm dusj og pumpe når du kommer ut av dusjen funker nok bra.. Hjelper også om du feks sitter ved siden av babyen din, eller har et bilde av babyen du kan se på. Men om du ikke får det til så er det jo kanskje ikke krise å bruke mme den ene dagen du skal i bryllup ??
Helann og lillebror Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Ikke så lett det med pumping alltid, nei. Jeg endte med å pumpe på den ene siden mens babyen ammet på den andre. Litt knotete i starten, men med litt trening går det veldig greit! Hos meg kan babyen likevel få i seg en del melk fra den pumpede siden etterpå. Uansett - lykke til!
Ada81 Skrevet 2. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2008 Takk igjen for råd. Får gi det et forsøk til tenker jeg hvis jeg vil gå i bryllupet. Mme hadde jeg i utgangpunktet ikke lyst å bruke. Vet ikke helt hvorfor. Søta er 3 mnd.
Bunnies by night Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Slet som en gal for å pumpe meg, prøvde alle gode råd uten at det hjalp, selv om jeg kjente at brystene var fulle av melk var det umulig å få den ut. Redningen for meg kom da helsesøster gav meg resept på Syntocinon nesespray - fungerte som bare det - ut flommet melken - og jeg som hadde tenkt å bare kutte ut hele greia;) Så hvis rådene du har fått ikke fungerer så spør på helsestasjonen eller fastlegen din:)
Ada81 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2008 Prøvde en varm dusj minst 4 timer etter kveldsmåltidet igår. Fikk kjempet ut 80 ml etter nesten 1 time(herlig bruk av tid). Dobbelt så mye som andre ganger. Skal prøve igjen ikveld. Vet ikke hvor mye de drikker heller i ett måltid ved 3 mnd? 125ml iallefall? Nesesprayen var et godt tips! Takk:-)
Ada81 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2008 Har forresten bestemt meg for å ha med søta deler av dagen mens barnevakten henter henne til middagen. Håper å pumpe nok til et par måltider og ha mme i bakhånd. Tenker ikke drikke mer en et par glass vin.
Gjest Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Min er 4,5 mnd og drikker ca. 140-180 ml mm på kvelden før legging ..ellers ammer jeg resten av tiden så da vet jeg egentlig ikke hvor mye han får i seg.. Jeg fikk også ut lite i begynnelsen da jeg pumpet (har elektrisk), men etterhvert får du diverse teknikker og nå får jeg fint ut 120+ på morgenen etter at han har drukket seg mett, i løpet av 15 min ca På kvelden går det litt saktere, og kan "jobbe" 30 min for å få ut samme... Jeg merker også at jeg får ut mer når jeg drikker mye vann og gjerne en kopp ammete også. Jeg begynte å gi han flaske på kvelden mest for å se hva han fikk i seg for natta, og som en del av kveldsrutinen. Pappan ga han de første gangene, men det endte ofte med at jeg måtte ta over, gi han litt pupp og så mer flaske for å få roet han. I begynnelsen drakk han kanskje bare 60 ml men etterhvert som han ble vant til flasken økte han til det dobbelte på noen kvelder..Nå går det veldig greit, men han roer seg best hos meg og noen ganger må jeg fortsatt ta over når pappan gir han. Så ut i fra våres erfaring så ville jeg kanskje prøvd å gi han flaske en dag/kveld i forveien for å se hvordan det går, dersom dere allerede ikke har forsøkt det.. Noen av flaskesmokkene fungerte ikke heller, så måtte prøve oss frem til den han likte (her ble det avent sin). Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå