balsam Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 huff... ida på 3 har hatt så utrolig mange problemer helt fra hun var født, med mat, vegring for masse mat som alt kjøtt, skorper, knekkebrød... hun vil helst ha moset all mat,gulping lite vektoppgang det siste året (2 års kontrollen var hun 12.6 og nå 2 mnd før hun blir 3 veier hun 13) (extremt) konstant forkjølet, astma, krupp hoste nesten konstant og fått bekrefta at mandler og polupp skal fjernes samtidig som det legges inn dren... har egentlig følt at jeg kjemper mot leger osv som mener at det er enkelt ting som er problemet og de har ikke hatt en hel utredning av henne, selv om jeg flere ganger har sagt at jeg føler at det er noe som ligger bak alle symptomene... og har hatt mistanke om reflux lenge og prøvd å spørre legen min om dette, men hun ville ikke sjekke henne enda pga at det var ubehagelig for henne!! så endelig da vi skulle opperere henne var det en lege som synes dette var helt hårreisende og krevde å få henne utredet på ny fordi han mistenkte reflux!! og han rådet meg til å bytte fastlege! jeg har jo egentlig tenkt at siden fastlegen min mener at det jeg mistenker er tull så er hun sikkert bare vrang i matveien og hun har derfor ikke fått noe annet enn det vi har fks til middag... men nå etter at han sa at dette med maten kan ha en fysisk grunn føler jeg meg jo skikkeli slem, og tenker at frem til vi vet om dette kommer av noe fysisk eller ikke så får hun få sånne baby glass med frukt, middag osv dersom hun heller ønsker det.... sa derfor i fra i barnehagen om at de måtte ta hensyn til dette og at hun kom til å få med seg slike ting i barnehagen... synes dere jeg gjør det rette?? evnt hva annet kan jeg gjøre??
Expat Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Om barnet foretrekker det så er det ikke noe i veien med "grøt" konsistens fremover vel! Men for barnets del er det vel bedre at hun får most mat som du har most av familiens mat. Fra havregrøt til kjøttkaker med brokkoli og poteter. Alt kan kjøres i mikser! Det blir sikkert litt kjipt å komme i barnehagen med babyglass. Ha det i en annen container.
Gulosten™ Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Syns også du gjør det rette. Ville vurdert å klage fastlegen inn for fylkeslegen.
Mom2Two Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Du kjenner jenta di best. Det er jo tydelig at noe er problematisk. Om det er babymat på glass, grøt eller most frukt som skal til for å få i henne mat, så gir du henne det. Drit i hva andre mener. Men du må kreve en ordentlig utredning. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå