Gå til innhold

Dere prinsesseslott kakebakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil dele tips? Har lyst til å lage slott til snuppa på bursdagen hennes.Er noen uker til ennå, men jeg begynner å bli gammel og friker om jeg ikke har kontroll i god tid.. hehe..

Har fått oppskrift på langpannekake av Mom2Two, så det trenger jeg ikke. Men hvordan sette sammen kaken til et slott? Og hva slags glasur utenpå? Må jo ha farger, og melis alene er vel litt kjedelig?

Noen som har bilder av sine kaker som de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi skal få prinsesseslott kake=)

Men jeg har bestilt den=) Er ingen baker og hadde sikkert klart å herpe den.

Skrevet

Hei sjiraffen,

skal prøve å hjelpe deg. Jeg lagde nemlig sånn til snuppapå 3-års dagen i juni:-)

Jeg brukte den langpanneoppskriften du fikk oppskrift på. Glasuren også. I tillegg kjøpte jeg en del hvit sjokolade og melis som jeg lagde hvit glasur av (slottet skal jo være hvitt:-))

Jeg fikk en del inspirasjon fra en video jeg fant et sted på nettet, så fant jeg på noe selv, og tok litt som det kom:-)

Hang on skal se om jeg finner linken til videoen.

http://familyfun.go.com/utilities/global/feature/fftv-archive-video-player/fftv-archive-video-player.html?video=princess_castle_cake

Jeg tegnet firkanter på matpapir som var passe store, to store nederst og to mindre på toppen (kvadratiske). Jeg brukte den vanlige sjokoladeglasuren som jeg ga deg oppskrift på til å "lime sammen" lagene.

Så lagde jeg hvit sjokoladeglasur og dekket hele kaken med dette.,

Så hadde jeg 5 ice cream cones (hva heter det på norsk da?), sånne iskrem kremmerhus til å ha is i?? Disse dekket jeg med hvit sjokoladeglasur og dekket de med rosa matglitter (fås på bl. a Traktøren).

Så kan du se på videoen hvor kremmerhusene skal plasseres.Du kan lett lage rosa eller lilla vimpler ved å bruke farget papir og grillpinner av tre.

Jeg pyntet kantene med rosa jelly beans. Så hadde jeg slik rosa glasur på tube som man kan kjøpe hos Traktøren, til å lage dør osv.

Så hadde snuppa en sånn ny liten "rosa tryllestav med glitter og tyll" som hadde fulgt med et blad som jeg la ved siden av. Jeg kjøpte også en sånn prinsessefigur som jeg plasserte ved siden av på brettet.

Så hadde vi små lilla lys på, og du kan skrive navnet til prinsessa med rosa glasur eller jelly beans:-)

Ok, dette ble rotete, men du får spørre om du lurer på noe:-)

Skrevet

Hehe ser det ble litt uklart med de firkantene. Dem brukte jeg så jeg skulle klare å kutte opp kaken i riktig størrelse:-)

Skrevet

Superdupert!! Takker masse igjen!!

(mulig jeg roper høyt etter deg da jeg er på bakefronten)

Skrevet

Bare rop i vei du, kan være på stand by, jeg:-)

Det største problemet for meg var at det var 31 grader den dagen snuppa hadde bursdag, så den rosa glasuren smeltet nærmest før den kom på:-p

Ps. rosa matglitter var dyrt, så du kan jo f. eks heller ha litt rosa konditorfarge i noe av den hvite sjokoladeglasuren? Bare en idè.

Den rosa glasuren på tube er også ganske dyr. rundt 80 kr for en tube.

Det går jo an å finne andre løsninger om man vil. Jeg ender alltid opp med å bruke en haug med penger på slit stæsj, fordi jeg synes det er moro, og når heg har bestemt meg for hvordan den skal se ut greier jeg ikke gi meg:-p

Skrevet

Laget ikke prinsesseslott, men prinsessekrone.

Du kan se bilde av den inne på bloggen min:

http://krolltoppenslille.blogspot.com/

Hentet inspirasjon fra www.freia.no - kakeoppskrifter.

Der har de også bilde av prinsesseslottkake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...