Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Da spesielt til dei som ikkje er/var saman med barnefar under svangerskapet. Delte de på utgifter til utstyr, som foreks den eine kjøpte det og den andre kjøpte det? Eller er det mor som har stått for alle innkjøpa? Eg spurde barnefaren om kva han hadde tenkt å kjøpe til den nyfødte når den kjem til verda. Men, han kom ikkje med noko svar på det. Og ikkje har eg heller lyst til å fortelle kva han kan kjøpe. Det må han finne ut av sjølv. Eg står jo med mesteparten av alle utgiftene til utstyr og slikt. Men, så har eg mykje i frå før av og. Så den altfor store utgiftsposten blir det nok ikkje.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Jeg var ikke sammen med bf (heldigvis;-), men har ok kontakt med han. Han kjøpte ingenting og har kjøpt veldig lite utenom litt tøy. Men farmor kjøpte vogn og stellebord og litt div. Ellers har jeg kjøpt alt annet selv. Jenta mi er 4 nå da. Blir mye etterhvert, når ikke far gidder, av utetøy, ski, sykler og sånt.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Har god kontakt med bf, men han kjøpte ingenting og det synes jeg er helt ok. Han hadde jo utgifter selv på utstyr for han måtte jo ha seng og stellebord osv hjemme han også til samværshelgene:)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Bf flytta ut undervegs i svangerskapet.. har ikke betalt eller kjøpt noe som helst, ingen blomst ved fødsel, ikke et klesplagg, ikke noe bidrag .. ( blir lønnstrekk etterhvert via nav men først må bidraget fastsettes og han må misligholde lenge nok til at det blir satt igang trekk... heldigvis er han lønnsmotaker med fast jobb..)
Kosel Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Jeg også fikk arvet veldig mye fint utstyr så har heller ikke hatt de størtse kostnadene kring dette. Vi har veldig god kontakt, men han har ikke vært med på å kjøpe noe utstyr. Jeg er helt sikker på at han hadde delt kostnadene med meg om jeg hadde spurt han om det. Men det har jeg da altså ikke gjort.. Jeg var i full jobb og tjente godt mens han var/er student så jeg syntes det var unødvendig at han skulle bruke det lille han hadde/har av penger på slikt. Da er det bedre som vi har gjort det at han har brukt pengene på å billetter nedover for å treffe tassen. Jeg ba ham også la være å betale bidrag den perioden jeg gikk hjemme med perm.penger fordi jeg da hadde så vanvittig mye bedre råd enn han. Nå er jeg selv blitt student så da har vi startet bidragsavtalen vår.
Kosel Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Skal sies at det renner inn her med bhg-dresser, klær og sko og slikt fra farmor og farfar til stadighet da.
annethe Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Vi har ikke vært sammen, men hatt god kontakt. Uten om to mndr i svangerskapet og da kjøpte bf alt av utstyr på trass. Han kjøpte alt nytt, brukte maaaange tusen, mens jeg kjøpte alt brukt. Nå sitter han igjen med masse nesten ubrukt, splitter nytt utstyr han prøver å selge, men taper masse på! Vi har solgt begge vognene våre og spleiset på en ny siden mini skal begynne med sportsdelen, og da også vognpose, stellebag, osv. Vi har kjøpt reiseseng sammen til overnattingene. Og spleiset på bilsete, trenger ikke to av de, men begge bruker det like mye. Klær vokser man så fort ut av, men bf her kjøper noen klær av og til han også, men vi deler de ikke hver for oss, det er jo mini som bruker de uansett hvor han er. Vi har også opprettet en konto som vi må gå sammen for å ta ut penger. Der skal vi spare pengene som dåpsgaver, konfirmasjon, bursdager+++ og vi setter inn 200 kr hver, 400 til sammen hver mnd. Hvis han trenger noe dyrt som feks ny seng, sykkel, parkdress, så kan vi kjøpe det sammen med litt av pengene på kontoen.
pøber´n & je Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Her har familien til gravøren, vært flinke med å gi han ting. Seng, spisestol, klær, leker og for ikke å glemme, ønske om å bruke tid sammen med han, er det de har kommet med her. Gravøren selv, har blitt flinkere nå til å kjøpe klær, enn da han var mindre. Vi har god kontakt.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Takker for svar alle saman. Har ikkje lyst til å spørre han. Syns han kan kome med ting sjølv som han vil gje utan at eg skal spørre han om det. Trådstarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå