Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Vi ringte å fikk bekjed å ta av bodyen så nå ligger hun bare i bleien med helseteppe over seg.Vi fikk bekjed med fuktig klut for det skulle hjelpe fordi det var problemer å få i henne febernedsettendes selv med jordbærsmak.Skal holde meg våken en stund å vekke henne ca hver annen time?Jeg synest det er fælt vist hun ikke får sovet ut for å komme seg,eller kan man ta tempen på dem uten å vekke de små? Drikke er jo ikke sikkert hun vill ha hver gang heller,slik som nå sist nektet hun.Jeg tror til mere hun griner til værre blir hennes feber også. Noen med gode råd?Gjerne ang mat og drikke også for vi har prøvd alt fra sannasol,polarbrød med alt muligt godt på men det var ikke det hun ville ha,ikke en gang banan heller,men så lenge hun drikker å får våte bleier er det bra?
*snuppa* Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Så lenge barnet ikke er uttørket så mener vel de fleste leger at små barn kan har 40 i feber i 3 dager før det er nødvendig at vi ringer legevakta! Men jeg er den første til å innrømme at jeg har vært til legen med ungene før det! Når jeg selv begynner å bli bekymret så ringer jeg. Vi får som regel time med en gang siden de tar småbarn ganske alvorlig. Men det viktigeste er jo at de ikke er uttørket og at de ike har unormalt nedsatt allmentilstand. Oo så bruker vi stikkpiller som febernedsettende, jeg får ikke i barna mine noe annet og det virker virkelig hurtig! Donaldkjeks og bokstavkjeks er også en lite suksess hos oss!
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Jeg drar til legen med frøkna mi i dag, 39 i feber (39,7 i går kveld) og dårlig allmenntilstand! Frøkna er heldigvis veldig glad i vann så hun drikker masse. Ellers tilbyr jeg alt jeg vet hun er glad i i matveien. Frokost i dag er bokstavkjeks. Jeg synes at man bør kunne kontakte legen når man selv føler det er på tide, og den elendige formen frøkna er i sier meg at en tur til legen er på sin plass!
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Fikk forresten feber på søndag så dette blir tredje dagen med feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå