Gå til innhold

Ops han har lagt seg på tvers.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlegen min har lenge sagt at han ligger med hodet ned men ikke festet. I dag var jeg på ul fordi jeg har hatt svangerskapsforgiftning i tidligere svangerskap - og da sier jordmor: Men han ligger jo ikke slik han skal..... Han lå med hodet mot min høyre side og beina ned mot utgangen. Så vi ble satt opp til keisersnitt neste tirsdag bare to dager før termin. Hvis riene starter før den tid må jeg komme raskt til sykehuset og hvis vannet går må jeg ringe ambulanse..... Hufff. Men de sa det var 50 - 50 sjanse for at han skal snu seg tilbake igjen. Og nå i kveld synes jeg ikke jeg kan kjenne hodet i siden lenger. Skulle gjerne hatt en måte å kjenne selv hvordan han ligger for dette ble ganske usikkert syns jeg. Er i uke 39 nå. Hva tror dere. Noen andre med tverrleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper han snur seg tilbake!

Hvordan kjennes tverrleie forresten? Skjønner ikke hvordan knøttet her ligger, vet bare at han har ligget med hodet ned lenge men ikke er festet. Men nå syntes jeg han presser på begge sider av magen, og ingenting oppover..

Skrevet

Godt å høre at det er fler... Jeg blir aldri klok på hvordan han ligger, men vet at han ligger med hodet ned, og godt nede i bekkenet.... Føler at han fyller heeeele magen, og skjønner ikke hva som er hva.

Skrevet

Kjente veldig mye liv i natt med masse kynnere så det er mulig at det var da han romsterte seg rundt. Jeg fikk faktisk ikke sove i det hele tatt. Gynekologen sa det kunne utløse kynnere hvis de romsterte mye. Og siden jeg har født 4 ganger før er livmoren ganske tøyelig slik at det lar seg gjøre å snu seg. Men jeg kan ikke si jeg tenkte noe over at han lå annerledes i dag tidlig.... Men jeg kjente jo at det sikkert var et hode jeg kjente i siden. Men ikke lett å kjenne det der syns jeg.

Skrevet

Legen min har også sagt at lillegutt ligger med hode nede, men at det ikke er festet enda. Men noen ganger får jeg ikke det til å stemme, for jeg kjenner en kul på str med hode eller rumpa i høyre siden og en kul helt oppe i midten. Så hvordan kan hode være nede da?

Skrevet

Min snudde seg fra å ha vært i tverrleie i mange uker, til hodeleie i uke 38. Om man legger seg på ryggen, kan man kjenne hodet h-med hendene helt nederst i magen.

Skrevet

Er ikke flink til å kjenne dette - håper han holder seg slik nå for nå vil jeg heller instille meg på keisersnitt. Ikke kjekt å komme dit og så få beskjed om at han har snudd seg så det blir ikke likevel. Og så måtte hjem og vente på fødsel.... Tror han turner i alle retninger forresten. Syns jeg kjenner føtter og hode og slik på ulike steder hver gang.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...