Gå til innhold

Ang. støtte til barnetilsyn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på NAV i dag og fikk vite at jeg ikke får støtte til barnehageplassen til jenta mi på tre år når jeg er hjemme med svangerskapspermisjon. Ble så lei meg. Har jeg ikke hatt den barnehageplassen til henne har ikke jeg hengt sammen. Jeg har ikke hatt en eneste time avlastning for den minste siden hun ble født. Følte dette var litt urettferdig jeg. Noen som vet om det stemmer at regelverket er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer. For du må være aktiv for å få det. Og med aktiv menes skole, jobb, aktiv arbeidssøker.

Det du kan gjøre, er å snakke med sosialkontoret eller barnevernet, og be om å få dekket deler eller hele plassen, fordi du trenger det og for at barnet har sosialt behov for det.

Skrevet

ring kommunen din og snakk med de...

jeg går hjemme med os og en gutten min på 10 mnd. 4 åringen er 80 % i barnehage...

jeg søkte om redusert betaling pga lav inntekt... fikk det. de hadde ikke krav om hverken jobb eller skole.

de dekker halve regningen.

anbefaler deg å ringe de å høre!!!

lykke til :)

Skrevet

Jeg har også søkt kommunen om redusert bhg. regnig. Har ikke fått svar enda, men regner med å få det. For har bare os som inntekt foreløpig. Jeg vet ikke grensen, men hvis man tjener under så å så mye så får man dekt litt.

Men du som har fått dekt av kommunen.. Tok det lang tid å få svar? Å får alle dekt 50% ?

Skrevet

jeg fikk svar i løpet av to uker tror jeg det var...er sikkert forskjell fra sted til sted...jeg har også bare os...

vet ikke om alle får dekt 50 prosent...

synes det er en kjempeflott ordning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...