Gå til innhold

Noen som bruker magnesium mot rastløse bein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVa koster de og når fikk du effekt syns du?

Jeg har bare to uker igjen, sover så dårlig om natta :( Får 3-4timer søvn hver natt pga beina. Må jo prøve om det kan være verdt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør. Tar en tablett to ganger daglig. Tror det hjelper litt i alle fall.

Skrevet

Bananer inneholder også mye magnesium. Jeg klarer med med å spise en banan om dagen for å unngå leggkrampene.

Skrevet

Jeg og spiser banan, fått litt dilla på det. Holder senestrekken borte ja...

Skrevet

Jeg gjør det, kjøpte på Vita. Den kostet 99 kr eller 99.50... og tar en tbl. ved 8 tiden på kvelden og to når jeg går og legger meg. Jeg synes det hjelper veldig! Så nå er jeg bare oppe en til to ganger i løpet av natta istedet for 4-5 ganger =)

Skrevet

Jeg har prøvd magnesium, men hadde ingen effekt. Nå tar jeg 3 b-vitaminer ved middagstider, og det hjelper meg mer...har litt uro i bena enda, men ikke like mye. Om det skyldes b-vit vet jeg ikke, men legen mente folat kunne hjelpe, og det er jo ett b-vit. Ikke farlig å ta for mye heller, for b-vit er vannløselig og overskuddet skylles ut med urin.

Skrevet

Jeg sverger til magnsesium. Med en gang jeg slutter å ta den, får jeg kramper og kynnere. Bruker 1 stk magnesium og 1 stk Berrocca. Berocca er også godt for nervene.

Skrevet

Hei!

Jeg må bare vite - hva mener dere med rastløse ben? Ser noen skriver krampe. Jeg plages med ben som er urolige. Akkurat som at nervene ligger på utsiden. Det hjelper når kjæresten min masserer hardt, men det er grenser for hvor lenge han orker det også.

Så, kan det være at magnesium, eller bananer e.l. kan hjelpe mot dette?

Skrevet

Plages også med dette, men jeg fikk råd om å kjøpe meg kalk dabletter. Kalsium heter de! Noen som har erfaring med disse tablettene da? Hr bare brukt de en ukes tid men har enda ikke kjent så stor forandring....

Skrevet

Har sovet utrolig lite de 2 siste månedene og er 33 uker på vei nå. På slutten tærte det på psyken og jeg gikk til desperat innkjøp av nycoplus sine magnesium tygge tbl. Litt dyre, kostet rundt 150 men herregud de har hjulpet!!! Sover fremdeles litt dårlig men kløen og rastløsheten i beina er borte så takk gud for magnesium.

Skrevet

Jeg kjøpte på helsekosten i dag 139kr kosta de for 90stk, ikke tyggetabl. Skal ta to om kvelden altså 400mg.

Jeg eter bananer, sukkererter, kjøpt neper i dag, men beina er like forferdelige forde :(

Rart jeg sover så godt på dagen!

Skal kjøpe kalsium også, og begynte med flytende jern i går kveld.

Så nå bare venter jeg på om jeg får noe resultat innen jeg skal inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...