Gå til innhold

Elastisk bæresjal..noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe et elastisk bæresjal til den lille kommer. Tenker at det er praktisk å kunne ha to hender fri når jeg har en aktiv 2 åring som også krever sitt...Har prøvd å søke litt rundt på nettet, men det virker som om det er veldig mange typer å velge mellom..Noen med erfaringer? Er de enkle å bruke? Funker det bra å amme babyen i sjalet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt bæresjal til min gutt og det gleder jeg meg til å ta i bruk

igjen nå

Jeg kjøpte på Lotusbarn det heter bali baby stretch

Det er veldig tynt og behagelig så jeg vill ikke bytte det mot noe.

Enkelt med de elastiske siden man kan knyte på først og putte barnet inn etterpå

Jeg hadde vevd sjal når minsten var minst sist så jeg har ikke prøvd det med putte inn en nyfødt i sjal etter at det er knytt på

Jeg har utolig nok ikke ammet i sjal, er vel fordi vi alltid hadde tid til å sette oss tilrette kanskje.

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt et elastisk sjal, men jeg har ingen erfaringer enda, ettersom dette er mitt første barn. =)

Men tenkte at jeg bare ville anbefale deg å kjøpe fra usa hvis du skal kjøpe. Jeg bestilte på sleepywrap.com og med porto så kom det på ca 240 NOK. Dette er mye billigere enn jeg har funnet på norske nettsider. =)

Klem

Skrevet

Ja det var mye billigere Utrolig billig egentlig, ejg har alltid kastet meg på tilbud på Lotusbarn jeg så jeg har også fått sjal ned til noen hundrelapper

Skrevet

Min samboer er veldig skeptisk til dette fordi han mener det ser så vanskelig ut å ta på? Noen med erfaring som kan avkrefte, eller bekrefte dette så vi kan legge denne diskusjonen død, og enten kjøpe eller la være!

Skrevet

Sjal er ikke vanskelig bare man har tålmodighet til å øve litt;-) Har ikke hatt elastisk selv, men skal det denne gangen. har vært igjennom min del av vevde sjal, samt MeiTai og Patapum (formsydd). Sjal er absolutt favoritten her! Gleder meg til nyfødtbæring i elastisk denne gang:-) Go for it!

Skrevet

Sjal er absolutt favoritten her også!!!!!!!

Jeg har elastisk sjal og ringslynge og elsker begge deler. Kjøpte når datteren min ble født for 16 mnd siden. Absolutt en livredder med en aktiv fire åring i tillegg!! Gleder meg til å bruke dem nå også når lillegutt kommer om noen uker:) Knytingen kommer bare man øver litt!! Følger med innstruksjoner for bruk!!

Men, tenk på alle fordelene!! Du bærer barnet anatomisk riktig! Standard bæreseler burde ikke vært lov i mine øyne.. Da bærer man jo barnet med tyngden kun på barnets skjøre bekken og hofter.. uff!! Og med sjal får du hele barnets tyngde fordelt på din rygg og skuldre ikke bare skuldre. Jeg har opplevd med begge mine to første at muskulaturen i overkroppen er skikkelig geleaktig den første tiden etter fødselen så bæringen har vært en utfordring, men sjalet er topp!! Har en venninne som har vært aktiv håndballspiller på øverste nivå, som er kjempe sprek! Hun valgte også å kjøpe sjal og har vært kjempe fornøyd:) Dette passer for alle:)

Skrevet

Det går som en lek når man først kan det, vet jeg skremte noen bort fra sjal da jeg sto med en gråtende gutt og viklet meg inn i sjal når han var rundt 3mndr, men når de så det et par ganger så ble de bitt av basillen

Til og med min store kraftige mann fikser å knyte på seg et vevdsjal med baby inni. Det hadde jeg ikke trodd. Han er handyman men med never som en håndtverker så ja:)

Skrevet

Takker for gode tips!! Jeg er overbevist..Det blir definitivt elastisk sjal for min del også...Skal prøve å finne noen gode priser på nettet.

Skrevet

Bestilte Moby Wrap jeg, så veldig spent på å få det! Har lest at noen syns det er litt varmt, men det er jo vinter innen vesla kommer, og jeg er egentlig frysepinn, så håper det går bra :) Gleder meg hvertfall til å prøve det! Kanskje øve litt med en stor bamse eller noe inni? Eller låne dokka til niesa mi? ;)

Skrevet

Har nå bestillt et fra sleepywrap.com, og de så jo kjempe fine ut!!! Og så billig...Gleder meg til det kommer i posten!

Skrevet

Jeg har kjøpt et økologisk elastisks sjal fra slynger.dk og gleder meg til å prøve det. Har ikke erfaring med sjal, men vet at det krever en innlæringsperiode med bæredimser. Har båret mitt første barn i ringslynge og mei tai.

Se ev. på www.tettinntil.no

www.slyngebarn.dk

www.kleinsmekker.dk

For bæreinstrukser og videoer og slikt.

Lykke til!

Skrevet

Denne videoen egner seg til å vise til mannfolka i hvertfall:

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...