Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Jeg hadde sist mensen 9. juli(første dag av siste mens). Jeg hadde ikke sex mellom 21. og 27. juli da jeg var på ferie uten sambo. Jeg sluttet på pillen i sommer, så vet ikke hvor lang syklus jeg har. Alle kalkulatorer regner ut at jeg ble gravid den uken jeg ikke hadde sex, siden man regner 28 dagers syklus... Er det mest sannsynlig at unnfangelsen skjedde før eller etter denne uken.? Eller er det kanskje hipp som happ... Jeg har fått første legetime 1.oktober. Og det er vel lenge til ultralyd etter det. Hvis jeg bestiller time hos privat gynekolog for ultralyd (koster 500kr her) kan han da si noe om hvor langt jeg er på vei? Får jeg den vanlige ultralyden selv om jeg kjøper privat før tiden? Jeg vil vite hvor langt jeg er på vei og se at det virkelig ER liv er inne (søster og mamma har begge mistet i magen). Jeg er så glad! men også litt engstelig for at noe galt kan skje....
40 år og nye muligheter? Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Stor sannsynlighet for at du ble gravid rett etter at du kom hjem fra ferie. Med mindre du allerede var gravid da du hadde mens den 09.07 Du kan godt bestille deg en time til ultralyd privat for å få sett hvordan du ca. ligger an i forhold til hvor langt du er på vei. Selv skal jeg på privat UL den 09.09 for å se at alt er i orden og om det stemmer at jeg da er ca. 8 uker på vei, altså i min 9 svangerskapsuke. Du får selvfølgelig den ordinære ultralyden likevel, det er noe alle skal ha uavhengig av hvor mange ultralyder du har hatt på forhånd. Jeg har det forøvrig som deg, er litt engstelig for at noe kan skje. Har hatt litt brunlig utflod, og er selvfølgelig redd for MA. Men håper på det beste! Lykke til da, og bestill deg en time til UL så blir det forhåpentligvis enklere å forholde seg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå