Gå til innhold

ULL undertøy...


surremus

Anbefalte innlegg

Nå nærmer den kalde årstiden seg og det er på tide med varmere tøy snart... Noen som har greie på diverse ullundertøy til barn? Hva slags type ull som finnes, for det er vel annet på markedet foruten merinoull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes også alpakkaull.. Dette her jeg brukt endel til meg selv og er kjempefornøyd med det.. Klør ikke i det hele tatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samma for meg hva ulla heter.... kan bare komme med anbefaling å bruke ull fra Janus. Bruker mye ull, både til ungene da de var små og nå når de er blitt større.

 

se: www.janus.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt SparKjøps bodyer til eldstemann - veldig gode de, greit prisa au.

 

Ellers finnes det vel både på Nøstebarn (nostebarn.no), Cubus har samt at jeg trooooor jeg kjøpte en ullbody på H&M en gang.

 

Obs! har Janus så vidt jeg vet, ellers har jo barnas hus no prinsesseull eller hva merket heter. De fleste barnebutikker har vel ullklær også.

 

Generelt syns jeg mye av ullklærne er rimelig dyre, men sparkjøp er som sagt billig og veldig bra kvalitet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok mange forskjellige typer ull, uten at jeg kan navnene på de - vi har veldig lyst til å benytte oss av ullundertøy iallefall til vesla når hun kommer. Skal prøve ut litt forskjellig, janus har vel også en del bra.

Greit med tørre og varme barn c",)

alt dette syntetiske holder jo bare på fuktigheten og jeg tror det er årsaken til raumatisme og leddgikt, men som først oppdages når man blir eldre - så bomull, ull og naturfibre høres ut som en flott start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lam blir lemlestet uten bedøvelse for å sikre ullkvaliteten." Dette er grunnen til at jeg ikke vil kjøpe merinoull (står mer om det på nettet dersom noen vil vite mer)... Det må finnes andre alternativer, tenkte jeg.

Leste rundt på andre forum også og så at mange velger bort ull og har heller på fleece på barna sine?

Jeg vet iallefall at Janus innholder laminoull, så det skal jeg ikke ha.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fornøyd med nøstebarna. Og på Cubus får du produkter som har bomull på innsiden og ull på utsiden, greit for de som regerer på ull (peanuts heter de). Holder seg utrolig godt i vask etter vask:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, så dumt at Janus fører dette, det likte jeg ikke.

Fleece kjennes veldig godt ut, men er egentlig plast (lages av bl.a tomflasker) og er veldig syntetisk - noe jeg ikke vil ha på barnet mitt. Fleece trekker til seg vann og blir klamt og kaldt. Litt synd, for det virker så mykt og godt, men når man kjenner historien ønsker jeg å velge det bort.

Skal nok klare å finne noe i naturfibre som ikke er hentet fra lemlesting (stakkars de søte små lammene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...