Gå til innhold

Dere som har 2 år mellom barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er den aldersforskjellen egentlig?

tenker midt i trassalder, sjalusi osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har vi ikke hatt så mye trass enda heldigvis, og nesten ingen sjalusi :) Vi merket litt sjalusi med at eldste var vanskelig å legge en periode, men det er foreløpig alt. Han er så snill med lillesøster at det er nesten for godt til å være sant :) Hadde jeg valgt omigjen, ville jeg hatt akkurat samme aldersforskjellen enda en gang :)

Skrevet

Det er så flott! Minste er snart 5 mnd, og det har gått helt knirkefritt hele veien :) Var forberedt på mye sjalusi og trass, men gutten min på 2,5 år har ikke gjort annet enn å kose og underholde lillebror siden han kom til verden. Det hender han blir litt lei når jeg må amme samtidig som han vil ha meg med på noe, men han rister det fort av seg. Han lar det aldri gå utover minsten. Blir helt rørt av å se på hvor forsiktig og kjærlig han er med lillebroren sin. Det har gått over all forventning hittil ihvertfall. Synes 2 år imellom er en kjempefin aldersforskjell!

Skrevet

Ville aldri gjort det igjen. Helvete fra dag en med sjalusi. Ble noe bedre da eldste ble 5. Men det var regelrette mordforsøk. Ikke overlagt, men dog.

Skrevet

Hiver meg på her :) Er igang med planlegging av nr. 3, og det blir rundt to år mellom 2 og evt.nr 3, om vi er heldige.

Hvordan er leggesituasjonene/morgenene? Og hvordan er det å dra ut på trilleturer med de, spesielt bare en forelder?

Skrevet

Leggesituasjonen hos oss er foreløpig sånn at 2-åringen steller seg først, og legger seg (jeg eller pappen leser litt på sengekanten o.l), mens den andre steller minsten. Når jeg er alene tar jeg en om gangen, noe som også går ganske greit. Er ikke alt som er skikkelig rutine på enda, men det går ihvertfall :)

Om morgenen våkner som regel eldste først. Da står vi opp med han, og får stelt, spist og alt det man vanligvis gjør om morgenen. Og litt etterpå våkner minste.

Det blir så klart litt stress noenganger, men sånn blir det jo når man har flere enn en å ta seg av samtidig.

Trilleturer er vanskelig på egenhånd. Men det er fordi jeg ikke har søskenvogn.. Så det blir det mest av når vi er to, eller eldste er i barnehagen.

Skrevet

Hoss oss er det 2,5 år imollom, om vi forventet oss det verste av sjalusi fra vår eldste. Men ting har ått ganske så greit helt frem til nå, nbår den minste er 1 og den eldste er 3,5. Minstsemann hoss oss her blitt så sjalu at det nesten har blitt et problem.. Må innrømme at graviditeten og de første 4-5 mnd må ha vært de tøffeste i mitt liv, men... Jeg må også være ærlig å si at nå etter at det har gått et år virker det som den perfekte aldersforskjellen, men det har også vært det tøffeste 1,5 årene i mitt liv..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...