Huleboer2 Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Så litt på programmet "I de beste fam," i kveld, og ser at vi har mye av den samme problematikken. Nemlig en fire-åring som tar veldig mye plass i familien. Vi har alltid satt han i fokus, så det er vi som har gjort det slik.. Vanskelig for meg og mannen og snakke sammen uten at sønnen vår skal ha med seg alt, "hva da"??... Han krever oppmerksomhet mye av tiden, skal vi gjøre noe må han alltid være med. Sitter lite med ting for seg selv, nekter å leke ute alene. Går i barnehage 4 dager i uka. Har tidligere vært besjeden der, men har tødd opp litt den siste tiden. har allikevel lett for å ta til tårene dersom ting går han imot under lek. Ble storebror for 1 år side, har verken blitt bedre eller verre etter dette. Har ikke oppfattet at han er spes sjalu, forguder den lille broren sin.. Som dere skjønner blir jeg litt sliten av dette. Så som sagt på programmet i kveld, men fikk ikke helt med meg hva man skulle gjøre/ikke gjøre.. Noen med råd?? Blir veldig glad for det:)
Distrea Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Hei! Jeg så på programmet jeg også. Jeg har d på samme viset som du. Har en gutt på 4 som ble storebror for 3 mnd siden. Han har bestandig vært sjenert og beskjeden, men har i det siste forandret seg. Synes jo d e positivt at han tør utrykke seg mer til andre og i alle situasjoner, men mye er ikke bra. Tar, som du sier, mye plass og oppmerksomhet,blir fort trist og lei og er blitt veldig surkete. Veldig lik jenta vi så på tv. Jeg fikk med meg at vi ikke skulle gi oppmerksomhet på surkingen, bare positiv oppmerksomhet. Være tydelig og bestemt, og rose mye. Var også viktig å avtale på forhånd hva som skulle skje og hva du forventer. Jeg merker jeg blir veldig lei av gutten min, siden han surker, blir nok veldig fort sint. Jeg skal prøve å følge disse rådene, funket iallefall for familien på tv.
Distrea Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Glemte å si at jeg tror nok dette mye er indirekte sjalusi, har lest litt om det. Samtidig er nok dette typiske "trekk" hos en 4åring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå