lengter daler ned i skjul... Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 orker snart ikke mere.... hadde mye bekkenløsning sist jeg var gravid. det gikk ikke over etter fødselen. 6 mnd etter fødsel ble jeg gravid igjen, og bekkenløsningen fortsatte. Nå er det 1 mnd igjen til termin, jeg har en gutt på 13 mnd som ikke går enda. jeg har så vondt i bekkenet heeele tiden. klarer jo ikke å gå nesten i det hele tatt. det å sette den ene foten frem er et helvete. bare å løfte foten opp i skoen er grusomt. går nesten ikke ute lenger. er ingen ledig fysio i nærheten, og jeg kjører ikke bil. hva kan man gjøre? er så redd at jeg skal ha så vondt etter jeg har født og. resten av livet liksom... uff, trist å tenke på (
jinte1983 Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 skjønner godt hva du snakker om! men få henvisning fra lege, du er faktisk en prioritet (selv om det kan ta lang tid å få time læll), om om du ikke rekker å begynne særlig med behandling før fødsel, har du hvertfall krav på i 6 mnd etter. Og de seks månedene etter er vel egentlig de viktigste.... Og når du går nå, bruker du krykker eller klarer du deg uten? Har dritvondt her, men med krykker blir det littegrann avlasta hvertfall. Vondt likevel, men ikke så jævlig som når jeg skal gå uten... Lykke til!
jinte1983 Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 du har forresten krav på drosje når det gjelder slik behandling.. Må betale en egenandel om du ikke har fyllt opp frikortet ditt, men egenandelen påføres frikort... jeg måtte ta drosje to ganger i uka i flere mnd sist pga bekkenløsninga og null førerkort... nå kjører jeg heldigvis selv, men du har rett på rekvisisjon fra lege om at du har rett på drosje til behandling!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 1. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2008 ja har henvisning. skal følge opp etterpå ja. har ikke krykker. har jo lillegutt i vogn oftest når jeg går. men kunne sikkert ha brukt de litt når jeg ikke går med han. kommer meg ikke frem snart ihvertfall. skulle gå 150 meter istad, og det var helt jævelig gor å si det mildt.
jinte1983 Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 det kan jeg tro, kan ikke gå til postkassa engang jeg heller... hør med legen om krykker/skaff selv, og bruk dem når du har ledige hender. Anbefales! Og pass virkelig på å ta behandlinga etter fødsel hvertfall. Det fikk ikke jeg gjort sist (4 år siden), og jeg har alltid vært en turgåer, men disse årene her har jeg kjent det på bekkenet hver gang jeg har prøvd meg på noe som helst... Krysser fingrene for deg (eneste jeg klarer å krysse, hehe), og håper det blir bedre Lykke til videre hvertfall!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 1. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2008 tusen takk for svar ) skal snakke med legen om både krykker og henvisning til drosje, visste ikke at det var en mulighet.
jinte1983 Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Ja gjør det Nei, det er ikke alle som er så flinke til å opplyse om hvilke rettigheter man har :/ desverre. derfor er slike fora som dette så bra vi får hjelpe hverandre så godt vi kan, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå