Gå til innhold

Uke 7 og jeg blør!!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 7, og jeg blør.. har ringt legevakt men ingen hjelp og få. Jeg er så redd det blir spontanabort.. jeg har menslignende smerter, men kraftigere. Blodet er mørkt og jeg blør enda.. har blødd ca i 6 timer. Jeg er så redd... og det virker som at det ikke er noe hjelp å få fra legevakta.. men jeg vil virkelig vite om fosteret mitt lever... Noen forslag på hva jeg kan gjøre?? Jeg trenger virkelig hjelp..

Henriette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring sykehuset og be om og få snakke med føden og forklar dem situasjonen og at legevakta aviste deg eller rin 113 ikke bra meg krampene du har..

lykke til fortell hvordan det går

klem

Skrevet

Det er desverre ikke så mye du kan gjøre fra eller til akkurat nå i kveld. Du må ringe til fastlegen din i morgen og fortelle om situasjonen. Legen vil henvise deg til UL ganske kjapt. Da ser dem om det har skjedd en spontanabort.

det er forferdelig å sitte og vente på denne måten og bekymre seg. Men håper for din del at du får komme på UL snart!! Er du heldig får du komme med en gang, hvis legen din ringer på gynekologisk avd.

Jeg har spontanabortert to ganger tidligere. Og det kjennes ut som sterke menssmerter med friskt mørkt blod.

Jeg er redd det ikke er noe garantier for at det har gått bra med spiren din, men jeg krysser fingrene for deg!!!

Skrevet

Jeg er så lei meg, frustret og sint.. Jeg vil virkelig ha denne.. Har allerede vært å kjøpt et lite plagg til fosteret.

Samboeren min er også vldig lei seg.. han ringte legevakta å spurte om vi kunne komme på UL men det gjør dem visst ikke. Eneste gangen man får UL tidlig er da man skal ta abort fordi man skal se om det er noe de skal ta bort. Synes det er latterlig at jeg ikke kan få gjort noe.. Jeg er så lei meg.. masse blandene følelser..

Skrevet

tror nok du får komme inn om du ringer sykehuset og snakker med føden direkte.. slapp helt av og du får nok beskjed om og komme til en sjekk..du e nødt og fortelle dem at legevakta ikke ville ta deg inn noe som e ganske unormalt når noen er gravide og har blødninger..

lykke til :)

gi beskjed hvordan det går skal krysse fingrene for deg :)

Skrevet

Skjønner veldig godt at du er frustrert og lei deg. Men det er desvserre ikke noe man kan gjøre med dette annet enn å vente å se. Ultralyd vil ikke ha noe for seg, annet enn å undersøke om det er igjen rester når blødningen har roet seg. Men hvis du er veldig utafor kan du evt be om å få en time på legevakta for en samtale og evt en rask gyn.us. Men det er nok ingen fare å vente til i morgen..

Føler med deg!

Skrevet

Jeg var akkurat på do nå.. blodet er friskt og veldig slimete...også er det noen små klumper i det.

Legevakta sa jeg skulle ringe om jeg fossblødde eller hvis jeg ble bleik og begynnte å kaste opp.

Jeg fossblør ikke, men jeg blør litt mer enn når jeg har mens.. Jeg har ikke så vondt så jeg dør, men jeg har vondere enn vanlig mens smerter.... :(

Legevakta er på sykehuset.. så tror ikke det nytter å ringe... Også er det jo Kongsvinger sykehus.. håpløst!

Skrevet

Da har jeg ringt legevakta igjen, så ¨nå venter jeg på at legen ringer meg...

Skrevet

Legen bare ringte å forklarte meg at jeg aborterer!!!!:(

Skrevet

Så trist å høre :(

Skikkelig dårlig at du ikke kan komme nå med en gang for å sjekke.

Selv om det ikke er noe man kan gjøre fra eller til...

Sånn er det visstnok her i Kr.Sand, at man får komme med en gang dersom sånt skjer.

Skrevet

Trist å si det, men han har nok dessverre rett... Ikke så mye annet de kan gjøre for deg, skjønner du. Man må bare la det gå sin gang. Forstår det er veldig tøft, men det er ofte slik aborter blir håndtert siden man ikke kan gjøre noe for å stoppe det. Ring fastlegen din i morgen og få en samtale, så kan han/hun evt be om å få en UL i morgen for å se om livmoren er helt tom.

Håper ting roer seg snart. Og ring legevakten igjen hvis du skulle bli dårligere. Føler med deg..

Skrevet

Hei Henriette!

Vil bare si at det kan være SA,men det kan også gå bra.Jeg har vært igjennom en SA,men også et helt svangerskap med masse blødninger,som endte med et helt friskt barn. Jeg har ringt 113 hver gang jeg har hatt blødninger,og kommet til UL hver gang.Jeg vil bare gi deg et lite håp,for det er faktisk ikke 100% sikkert at du har abortert,det ser du ikke før du kommer på UL.Kanskje du har abortert en tvilling,sånn som jeg gjorde i første svangerskap. Krysser fingrene for deg og alle oss andre som sliter med å slappe av.

Skrevet

Jeg mistet den... så den selv:(

Takk for all støtten og alle som har tenkt på meg!

Skal til legen klokka 13 i dag. Håper jeg så feil og at det fortsatt er noe der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...