Gå til innhold

Når ungen deres var 3mnd ca.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde/har dere fast legge tid?

noe nattmåltider?

Hvor mange ganger spiste barnet deres i døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poden min er 3 mnd nå.

Han legger seg klokken ni om kvelden, og sover da ti ca 6.00-får pupp i sengen, og sover til ca 09.00. Hender han vokner litt i løpet av natten, men da er det vare å putte i smokken, så blir det stille igjen..

På dagtid får han pupp ca hver annen time. Men han får en flaske med 150 ml MME til natten.

Denne rutinen har vi faktisk hatt fra fødselen av. Ingen våkennetter i det hele tatt. Skikkelig deilig:)

Skrevet

hvor mange timer går det fra du legger han, for kvelden. til han får mat?

Skrevet

gullet legger seg ca rundt 10-11 tiden å sover da til kl 5, gir han mat da. også sover han til 9-10.

men vi lurer litt på om vi skal begynne å legge han fast til kl 20:00. er det litt tidlig? han varierer noe veldig. på når han er trøtt. tenkte kanskje det var bedre å legge han fast. litt tidligere

Skrevet

Synes han var våken døgnet rundt jeg :P La seg i 22 tiden og våknet gjerne klokka 0100 og 0500... det blir bedre snart.. :)

Skrevet

Altså, når vi legger ham for natten i nitiden om kvelden, så får han ikke pupp igjen før i 6-tia...

Skrevet

Gutten min legger seg i 9 tiden hver kveld og sover da til 6 tiden. da får han mat i senga vår og sover til ni tiden. inntil mamman sin:) spiser ca annen hver time.

Skrevet

Min legger seg ca kl 21.00 og sover til 08.30 ca. Ingen nattmåltider. Ammer ca 5-6 ganger om dagen.

Skrevet

Vi er også på legging i 21tiden- har merket at hvis han har 2 gode lange soveøkter på dagen i tillegg- så er han enda mer våken og oppvakt i mellomtiden og trøttere om kvelden. Vi har prøvd å legge i 20tiden- nå 4mnd- men det er for tidlig- da våkner han igjen- og må få litt mer mat før han roer seg.

Men tenker at vi skal legge prøve litt etter litt og legge tidligere- så er vi snart på 19 tiden håper jeg.

morgenmåltid er mellom 05 og 0730- og så sover vi noen timer til.

så spiser han 3-4 ganger før 12- og sover gjerne 3timersøkt etter det.. osv..

Skrevet

hehe da går det kanskje greit å legge han rundt 10-11 tiden da:)

men nå i de siste dagene har han villet sove kl 20:00, men da blir det så dumt. han våkner da i 3 tiden å skal ha mat.

skal jeg bare la han sove fra kl 20:00 å kutte ut maten. eller gi han mat?(er det litt tidlig med natt avvenning) eller skal jeg legge han rundt 10-11 tiden?;)

hehe nå ble det mye her:) hva syns dere med erfaring:)

Skrevet

Jeg synes det er for tidlig med nattavvenning når han bare er tre mnd. Det er jo ikke noe sjokk at små barn spiser masse, og noen døgnet rundt?? Så lenge du "Bare" han 1 nattmåltid om natten er det vel ikke all verden?

Vi legger han kl 2030, og han våkner da 0130 og 0430 for å spise, så står vi opp sammen med storebror og pappa kl 07, før vi tar oss en lur til i halv ni-tiden.. og sånn går no dagan.

Som sagt, synes det er for tidlig med nattavvenning, det andre får du ta etter egen magefølelse.

Skrevet

Skal man liksom vekke dem midt på natta for å gi dem mat da?

Skrevet

Første hadde nattmåltider fram til 6 månder. Kvelds stell kl 20. to nattmåltider.

Nr to: Sov hele natta fra 3 uker(fra22 til 0600)Ikke nattmålider.

Nr3:kveldstell 21 og et nattmåltid fram til 3 månder alder.

Skrevet

selvsagt ikke... men nattavvenning er å fjerne nattmåltider. om ungen sover natten igjennom trenger man jo ikke å fjerne noe..ungen "fjernet" det selv. see?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...