Gå til innhold

Barnevogn?


Når 2 blir 3

Anbefalte innlegg

Til dere som er mødre, og de som er kjent med bruk av barnevogn. Hvilken er det dere anbefaler, og generell info om barnevogner. Siden vi alle i denne termingruppa mest sannsynlig får Mai-barn, så er det kanskje greit at vinterbagen er stor med tanke på dyne/voksipose o.l (Da barnet vil være 3-5 mnd når det begynner å bli kaldt ute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mini sluttet å ligge i vognbaggen til simovogna vår når han var 3 mnd.

Så strl på den baggen var ikke relevant, men vi hadde fint fått plass til simoposen oppi der med han når han var 3 mnd.

 

Man må jo nesten se ann hvordan man har tenkt til å bruke vogna, og hvor stor bil man har osv.

Det er en jungel av vogner der ute.

 

Vi har 3, en enkel trille som vi kan slå ned ryggen på, simovogna hvis vi skal være hele dagen i parken eller noe slikt, så en city jogger til sentert, jeg syns det er geinalt med det svinge julet, dessuten er den kjempe fin i skogen, syns simo vogna er grustomt kronglete å ha med seg på sentret, men god å sove ute i. Er glad i alle vognene våre, men de står å støver ned, for her i huset har de tapt kampen mot bæresjal og andre bæretøy.

 

Syns nesten man bare må bruke god tid, å titte og teste. Tror det er lurere å skrive ned hva man ønsker av en vogn , å så dra til babyshop (eller annen vogn selger) å få litt tips (er ikke altid de vet hva de snakker om) , å ikke falle for et merke på forhånd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte bagen til jenta mi var 10 mnd jeg... ville vente til vinteren var over, og hun så liksom litt liten og fortapt ut i sportsdelen da hun var nindre. så jeg synes det er fordel med stor bag. emmaljunga simo og tfk har store bager vet jeg.

Gå i butikken og test vognene selv!

Og gå ikke sammen med svigermor!

svigermor var veldig snill og kjøpte vogn til oss, men hun hadde allerede bestemt hvilken hun skulle kjøpe (selv om dette selvfølgelig aldri vil bli innrømmet ;)

Det er ikke moro å gå å gremme seg og være misfornøyd med vogna...

 

Et godt tips:

Lån eller kjøp brukt den første vogna. Når du har trillet en stund så vet du mer hva du vil ha og hva du trenger.

Men jeg vil absolutt anbefale en romslig bag, og tenk på "trille-tyngden" på vogna, og ta med bil når du kjøper vogn hvis det er meningen at den skal få plass i bilen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...