Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hihihi, lå og koste med lille frøken rosa i sengen nå nettopp. Hun ligger der og vifter med tærne og mamman bare MÅ snuse og nusse på de små føttene. Så sier hun: Det æj Josa shine.............Neei sier jeg, det er mamma sine for du er jo jenta mi! Da titter hun på meg, helt alvorlig og så titter hun på foten sin og så kommer det; Neeei den pister past!!!!! Er ikke rart mammahjerter smelter til stadighet:-)
Karomamma Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Åååååå, så nusselig. Hun har jo rett, da. Mammaer kan ikke bare ta seg til rette på den måten!! Vi har også noen fine samtaler sånn akkurat rett før soving. Siden trassepisoden kommer tett for tiden, er det mye snakk om hva mammaer og pappaer må bestemme og hva en liten frøken kan bestemme selv. Jeg har prøvd å forklare at det blir knapt med tid til koselige ting hvis vi bruker opp tida til å diskutere og være vrange.... Like før hun sovnet, sa hun: Du mamma? I morgen... hvis jeg ikke krangler med deg og ikke blir lei meg og griner, da kan vi gå sammen til barnehagen og kose oss litt i barnehagen? He he, jada det kan vi
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2008 Herlig:-) De er noen små tenkere ja!!
♥Snulder Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Nydelige småtasser:=) Min lille frøken frøken sier: Alle ga i meeeg!! Dutta, Bastan, mommo, pestepar,mamma, kattepuser, pappa og jeiii!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2008 Er det ikke fantastisk med mennesker med selvtillit!!! Jeg er sikker på at det er en flott egenskap de får mye glede av oppigjennom:-)
♥Snulder Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Hehe... jo... men denne vesle frøkna har kanskje litt for mye selvtillit av og til;=)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Jammen godt de pister past da, ellers blir det vanskelig å løpe så fort:o)) Deilige stunder med nuss og kos og mammas gutter/jenter kan man ikke få nok av....
Reveenka Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Åååå, så søte de er, småtroll i den alderen! Men det må de jo være, skal vi orke 18-20-30år med oppdrageransvar c",)!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 30 ÅR????? Nei snakk for deg selv, mine barn er ferdig oppdratt........snart de...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2008 ......og vi fortsetter å telle.........40, 50, 60, 70 og da kom jeg ikke lenger, men min mor påstår at hun fremdeles må oppdra min far. Og han kaller henne jo for mamma så da så.......................;-D
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Oi, heldigvis så kaller ikke min kjære meg for mamma, for da hadde jeg jo vært svigermonsteret mitt da jo..... Men at oppdragelsen ikke er fort gjort det kan vi si oss enig i:o))
Gjest Skrevet 2. september 2008 #12 Skrevet 2. september 2008 Åh,så hærlig da =) Tenk at di pister past,hehe. Min lille trass vil ikke si noe lengre.Han kniper munnen igjen og er stille.Men ellers kommer det masse bableri ut ja. Men i går glemte han seg å sa vovve.Da ble både han og jeg overraska,hehe
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2008 Hehehe, han er nok klar i talen den dagen han gidder skal du se!! Lille rosa bare bablet frem til i våres. Da løsnet det helt for henne og nå skravler hun hele tiden, selv om det selvfølgelig ikke er helt rent............og vet du hva? Foten pista past i dag også;-D
Gjest Skrevet 2. september 2008 #14 Skrevet 2. september 2008 Ja,jeg tror det.Han skjønner alt jeg sier,men nekter å utale ord om jeg spør.Så den dagen han finner ut at ord er kult,ja da blir det vel ikke stilt ;o) Tenk at den pista past i dag å..=))) Så hærlig sagt da.Jeg kommer alltid til å huske akkurat det.ååååh ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. september 2008 Min lille niese snakket nesten ikke et ord før hun fylte 3 år! Hun var en vurderende liten frøken og vi rundt trodde nesten det var noe som ikke stemte. Men jeg skal love deg at når hun først begynte så var det fiks ferdig! Og som du sikker skjønner så snakker ikke lille rosa helt rent, men vi skjønner stort sett alt hun formidler:-) Litt bytte av bokstaver er bare søtt det:-)
Reveenka Skrevet 2. september 2008 #16 Skrevet 2. september 2008 Bare sånn kort innpå - eldste her snakket ikke før hun var nesten tre; kun mamma, pappa og et par ord til - men så løsnet det! Den nestyngste derimot snakket i hele setninger før hun var to. Jeg har aldri skjønt meg på de trådene på skravle forresten, hvor babyer på 8-10 måneder snakker og har et ordforråd på 20-30 ord? Har såvidt blitt sagt mamma her i gården i den alderen. Er det vanlig at de kan snakke så mye så tidlig?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. september 2008 #17 Skrevet 2. september 2008 Ja det er skikkelig vanlig.. Mine har hatt et vanvittig ordforråd ved 9 mnd alder. Har ikke dine??? Da har de sagt både : dada og bobo og vræææææl og papa og jeg kan neve i fleng:o) Hehe er ventet Storebror til han var drøyt 3 år. Men da var bokstaver og ord ferdig ruget... Så da kom alle ord og setninger i riktig uttale og rekkefølge:o) Knereten derimot har skravlet siden tidenes morning. Men det var først i mai at det kom ord som vi forstod. Og nå er han flink til å snakke, ord og setninger flommer...... Men han tar dessverre aldri pause, bortsett fra når han sover:-D
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. september 2008 Forfatter #19 Skrevet 2. september 2008 Knereten var jo ganske artig det da:-))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. september 2008 #20 Skrevet 2. september 2008 Ja bare litt vanskelig å huske hvordan DET staves da.....Knereten
Gjest Skrevet 2. september 2008 #22 Skrevet 2. september 2008 Jeg gruer bare til kontrollen jeg da.Hvor han skal hente ditt og datt for så å legge det der hs sier.For han gjør ikke det,om han ikke vil.... Men han sier jo en del ord,men ikke ofte.Er begynt å bruke mime tegn.Så jeg har prøvd å "tvinge" han til å si hva han mener,men neida. Vell,ordene kommer når han gidder. Å dere,vidunderet på snart 8mnd har 2 ord alt ;o)
Gjest Skrevet 2. september 2008 #23 Skrevet 2. september 2008 Hehehe selvsagt sitter de past .0) De er så gode de små, min lille gikk i går og sa tinka, forstod raskt hva han mente, han STINKA,hihihi...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 2. september 2008 Hehehehe, artige små mennesker ja:-) Og tinka er jo søt da.......han lille firbente i Sølvpilen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå