Gå til innhold

Bekymret, bør jeg ringe føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er jeg 26+2 uker på vei.

Har siden jeg var 22 uker på vei kjent liv daglig.

Tror ikke jeg har den mest aktive babyen, for det kan gå mange timer mellom hver gang jeg kjenner noe.

Men det har alltid vært noe hver dag, mest på kveldene.

Idag har jeg ikke kjent noe...

På morgenen idag (sånn i 8-tida) kjente jeg noe jeg tror kan ha vært babyen, men det var ikke skikkelig dulting som det pleier. Så kan godt ha vært bare luft også...

Har med jevne mellomrom idag prøvd å lagt meg ned og vekke babyen.

Drukket cola, iskaldt vann, spist noe søtt, dyttet og pratet til magen.

Men nei, ingenting.

Jeg vet jeg er kort på vei, å man skal vell kanskje ikke kjenne liv daglig før i uke 28?

Det kan jo være at babyen har snudd seg og ligger med ryggen ut.

Jeg har morkaken på fremsiden også...

Hva ville dere gjort? Ringt føden?

Hva kan de gjøre i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville tatt et glass sterk saft å hvis babyen ikke sparker på kort tid ville jeg ringt de for å høre vertfall..

lykke til<3

Skrevet

Er du bekymret, så ring føden og la dem vurdere hva som evt skal gjøres. Det er de utdannet til, og det er det de er der for!

Skrevet

Jeg har 2 barn, den siste hadde jeg morkaken liggende på fremre vegg. Det var ofte at jeg ikke kjente noe, og ved 2 anledninger var jeg til sparketest begge ganger etter uke 30.

Spis et godt måltid, legg deg på sengen og hør på noe musikk eller les, men ligg helt stille. Og så kjenner du etter.

Morkaken gjør at det er vanskelig å kjenne noe som helst innimellom så ikke vær bekymret.

Skrevet

ring ring! bedre å ringe en gang for mye enn å gå rundt å bekymre seg unødvendig.

Skrevet

Jeg synes du fint kan ringe føden også får de bestemme om du skal komme inn for en sjekk eller ikke. Er ikke noe særlig å ikke kjenne liv en hel dag og man blir jo oppfordret til å ringe. H*n har nok sikkert bare en rolig dag, men jeg hadde ringt om jeg var deg hvertfall...

La oss høre hvordan det går da, lykke til klem***

Skrevet

Det er sikkert ingenting å bekymre seg over, synes å huske at det var noen sånne "bekymringsdager innimellom" i de to foregående graviditetene. Men hadde jeg vært deg ville jeg ringt føden/legevakta og sagt hvordan du følte det, og fått råd.. Ikke noe greit å gå sånn og være redd...

Klem

Skrevet

Føler du deg oppblåst idag? Litt annerledes i magen? Noen dager kjennes spark og bevegelse litt mindre siden magen forandrer seg/eser litt ut osv.

Legg deg på mage og kjenn om du kjenner noe, drikk saft eller lig for å se om han/hun blir litt mer aktiv? Spist sterk mat igår? Min lille kar blir veeeeldig rolig av det..

Skrevet

Er du bekymret så ring føden. Ikke noe å lure på.

Skrevet

Har prøvd alle triks for å få liv i h*n, men neida..

Har ringt føden nå, å jeg kunne komme inn til en sjekk.

Jeg skal skrive etterpå hvordan det gikk.

Skrevet

Det samme skjedde meg når jeg var 25 uker på vei. Snuppa er vanligvis veldig aktiv, men kjente lite liv i 2 dager. Var inne på ul. Snuppa hadde snudd seg og sparket inn mot ryggen. Da vi kom hjem var hun like aktiv igjen! :) Skulle bare skremme mamman sin litt.

Lykke til!!!

Skrevet

Bedre å ringe en gang for mye til føden enn en gang for lite :)

Hilsen oss ;)

Skrevet

Da er jeg tilbake fra føden.

La meg på en seng og jordmor satte igang med å lete etter hjertelyden.

Tiden gikk....etter ett kvarter uten å finn den sa hun at vi skulle ta ultralyd. Hun gikk for å ringe legen. Han var opptattb me en operasjon å kunne ikke komme før etter en halvtime.

Jeg begynte å bli ganske panisk...jormor sa vi skulle bruke ventetiden på lete mer etter hjertelyden.

Så etter ca 10 min. fant hun den!! :)

Lå da i ctg registrering i ca 15 minutter.

Men kjente ingen bevegelser.

Legen kom, men siden de hadde funnet hjertelyden var det ikke behov for ul. Men han sa at det er rart jeg ikke kjenner noe, å det hørtes heller ikke ut som om den lille bevegde seg. (Kommer jo litt sånne skrapelyder i det apparatet når de rører seg). Så hvis jeg ikke har kjent bevegelser før onsdags morgen er det satt av tid til ultralyd for meg da.

Er jo litt bekymret...vet ikke helt hva det kan bety da?

Om det kan være noe galt med babyen min..

Men den tid den sorg, nå er jeg bare kjempeglad for at de fant hjertelyden!! :)

Skrevet

Huff...så skummelt! Ser for meg du var redd i de minuttene før jordmor fant hjertelyd. Rart at de ikke tok ul av deg med det samme, hva er vitsen med å vente til onsdag liksom?

Håper den lille sparker deg igjen snart!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...