to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 jeg vet man får penger det året man er hjemme, men hva om man blir sykmeldt noen mnd før permisjonen. får man noe penger de mnd da?
Lolisen Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Ja. Du får sykepenger ut i fra hvor mye du har i lønn.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Sålenge du har noe å bli sykmeldt fra... så får du jo penger/sykepenger og permisjon blir regnet utifra sykepenger også. Altså hvis du har avtale om å jobbe frem til permisjonen starter og du blir sykmeldt så får du jo sykepenger... Jeg var vikar og ble satt på svangerskapspenger når jeg var i uke 20 fordi jobben ikke kunne tilrettelegge for meg.
Lolisen Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Du får sykepenger selvom du ikke har kontrakt frem til permisjon. Jeg hadde kontrakt frem til tre mnd før jeg skulle ut i perm, men ble sykemeldt tidlig i svangerskapet. Fikk sykepenger helt frem til permisjon start. Det var fordi jeg hadde opptjent meg rett til sykepenger.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2008 ok se om jeg skjønner rett: si jeg har termin i mai, blir dårlig og blir sykmeldt i januar for eksempel. da har jeg jo ingen vakter frem til mai når jeg går ut i permisjon. da får jeg lønn de mnd ut fra det jeg har tjent mnd fra jeg ble gravid og til jeg ble sykmeldt? må tenke nøye gjennom alle sånne ting før jeg bestemmer meg for en til:) satser jo på å jobbe helt ut men er i pleien og blir mye tungt.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2008 og får da svangerskapspenger + penger året man er hjemme?
Lolisen Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Ja. Men tror de regner ut gjennomsnittet av lønnen din gjennom noen mnd. Ikke nødvendigvis fra du ble gravid. F.eks en 6 mnd periode.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2008 tusen takk for svar:) jeg er jo veldig usikker på å få nr 3 men har jo såååå lyst og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå