Gå til innhold

Blir barn mobbet for sine navn? nå i 2008?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Tenker at unger som vokser opp nå i forhold til f.eks 20 år siden,

er mer vant med ulike navn.

-her har kommet flere kulturer + nordmenn har knapt noen sperre på navnevalgene. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har snakket med flere lærere om dette med mobbing pga navn - og de sier alle at ingen blir mobbet på grunn av navnet sitt, men de som blir mobbet får gjerne slengt noe dritt om navnet sitt i tillegg til andre ting. Så for voksne kan det virke som om de blir mobbet for navnet sitt, men at det egentlig er motsatt. At navnet er noe man kan ta dem for. Er du et mobbeoffer gjør de like gjerne narr av Jan banan, Frode kommode eller Britt dritt liksom.

Skrevet

Er nok neppe navnet som fører til mobbing. Men om barnet først blir et mobbeoffer for hva som helst, så kan de nok mobbe navnet og.

Skrevet

Hadde en i klassen min som het Frikk, det forekom vel at han hørte "Frikk Pikk" - men det var sjeldent. Mest Frikk Prikk det gikk i... Ellers er det jo standard navnene som; Iselin (Isse Pisse...), Britt Dritt osv osv... Jeg tror nok folk kan høre kommentarer på navnet sitt, men ikke direkte mobbing. Snakker vi mobbing så er det nok av helt andre grunner enn navnet - det blir bare noe ekstra å ta mobbeofferet på.

Skrevet

Agnes ble Agnes i senga, fordi Agnes er senga bakvendt... Så, de finner alltid på noe om de ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...