rosa og en blå Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 -Tenker at unger som vokser opp nå i forhold til f.eks 20 år siden, er mer vant med ulike navn. -her har kommet flere kulturer + nordmenn har knapt noen sperre på navnevalgene.
du og jeg og vi to Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Jeg har snakket med flere lærere om dette med mobbing pga navn - og de sier alle at ingen blir mobbet på grunn av navnet sitt, men de som blir mobbet får gjerne slengt noe dritt om navnet sitt i tillegg til andre ting. Så for voksne kan det virke som om de blir mobbet for navnet sitt, men at det egentlig er motsatt. At navnet er noe man kan ta dem for. Er du et mobbeoffer gjør de like gjerne narr av Jan banan, Frode kommode eller Britt dritt liksom.
snartmammapåny Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Er nok neppe navnet som fører til mobbing. Men om barnet først blir et mobbeoffer for hva som helst, så kan de nok mobbe navnet og.
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Hadde en i klassen min som het Frikk, det forekom vel at han hørte "Frikk Pikk" - men det var sjeldent. Mest Frikk Prikk det gikk i... Ellers er det jo standard navnene som; Iselin (Isse Pisse...), Britt Dritt osv osv... Jeg tror nok folk kan høre kommentarer på navnet sitt, men ikke direkte mobbing. Snakker vi mobbing så er det nok av helt andre grunner enn navnet - det blir bare noe ekstra å ta mobbeofferet på.
du og jeg og vi to Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Agnes ble Agnes i senga, fordi Agnes er senga bakvendt... Så, de finner alltid på noe om de ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå