Gå til innhold

min fødsel historie (lang)


første"grynet"

Anbefalte innlegg

Nå er tulla endelig kommet til verden..

Her kommer min lille fødsel historie.

 

Det hele begynnte natt til søndag med rier og hyppige dobesøk. Når klokken nærmet seg 07.00 var det ca.7min. mellom riene og de varte i nesten ett minutt. Så vi begynnnte å gjøre oss klare for å reise til sykehuset. Da jeg kom til sykehuset var det bare 2minutter mellom riene og undersøkelsen viste bare 2cm.åpning. Det var er skuffelse, jeg trodde det var nærmere fødsel enn som så...

Men jeg ble lagt inn på fødestue og hoppet rett i dusjen...det var nydelig..endelig litt ri pauser og smertestillende. Så jeg stod vel i dusjen en time. Men det var ikke mer en da jeg hadde skrudd av vannet og gått ut av dusjen hadde jeg kraftige rier med bare ett minutt mellomrom... Jordmor undersøkte meg igjen og nå var det 3cm åpning, hun kunne tøye meg til 5cm. Og jeg blødde endel.. Jordmor anbefalte epidural siden jeg nesten ikke hadde pauser og det så ut til å ta lang tid.. Jeg fikk epidural (noe jeg egentlig hadde bestemt meg på forhand å ikke ha) og ble helt smertefri. Det var nesten en skuffelse..det høres rart ut men jeg synes det skal merkes at man er i fødsel:) det skulle vært en mellomting bare tatt de værste smertene, men ikke alle.. men sånn ble det hvertfall. Så etter noen timer var det 8cm åpning og de bestemmte seg for å ta vannet. Og jeg blødde fremdeles endel, men så viste det seg å være blod i fostervannet også. Så de satt på en ctg på hodet på minsten for å hele tiden kunne se hvordan hun hadde det.. Etterhvert så de at hun ble litt stresset av riene, og de var redde for at blødningen kom fra morkaka. Legen bestemmte seg derfor å ta keisersnitt for å ikke ta noen sjanser med barnet. Dette var jeg absolutt ikke forberedt på, så jeg ble kjempe redd og lei meg.. Så 20min etter de bestemte seg for å ta keisersnitt, var hun ute. En nydelig, frisk og stor jente på 4008g. og 53cm.lang.

 

Sånn i ettertid kunne de ikke finne noe rift i morkaka eller noe annet sted, og de gikk ut i fra at blødningen var "normal" for meg...Det er jo greit å vite til en eventuell neste gang:) Men jeg er veldig glade for at de ikke tar noen risiko. Bedre å være på den sikre siden, for det er alltid lett å være etterpå klok..

 

Jeg er glad allt er over..nå koser vi oss masse hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke alltid ting blir som man hadde tenkt seg (opplevde jeg med førstemann. Ble satt igang men endte opp med keisersnitt!!!)

Godt at alt gikk bra:)

Gratulerer så mye og kos dere masse hjemme nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...