alvilde Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 jeg er gravid i uke 26 å har ikke fått noen enda, smører meg med en krem fra bodyshop. har et barn fra før,fikk ikke strekkmerker da heller, bortsett fra puppene. men kan jo være de kommer.. men lurer bare på om dere har fått noen? smører dere magen eller?
Engodmagefølelse Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Har ikke fått noen, men så har ikke magen kommet noe særlig ennå heller. Er i uke 15 bare. Men lurte litt på hva slags krem du har brukt? Brukte du den sist også? Er sikkert ikke så dumt om man kan forebygge.
alvilde Skrevet 1. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2008 ja brukte samme kremen sist også,jeg har veldig stor tro på den:) har ei venninne som også brukte den,hun fikk heller ikke strekkmerker. er jo ikke sikkert det er den,men uansett så har ikke kroppen vondt av litt smøring;) kremen heter body butter , det er en lysebrun boks med bilde av noen nøtter på, den koster 149.
Engodmagefølelse Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Tusen takk for tips! Er jo verdt å prøve selv om man ikke er garantert effekt! Skader jo ikke på noen måte, som du også påpeker:)
blå og rosa+lillebror Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 bruker også body butter på magen men ekspertene mener at smøring ikke har noe å si, da man bare smører overhuden, og strekkmerkene oppstår i underhuden. men klarer ikke helt å ikke "forebygge" uansett, så prøver å smøre magen godt hver dag, drikke mye vann osv, som er godt for huden da vet jeg iallfall at dersom jeg skulle få strekkmerker, så har jeg prøvd å forebygge.
alvilde Skrevet 1. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2008 ja ikke sant? kroppen har jo ikke vondt av det:)
birrisj05.02.09 Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Det er jo mange kremer på Bodyshop som heter bodybutter.. Men jeg har samme som du mener, og den heter cocoabodybutter, og er den drygeste kremen bodyshop har. Den inneholder MYE fuktighet. Kvinnene i Afrika har jo smurt seg med kakaobønner helt fra tidenes morgen. Huden har 3 lag ja, og kremer trekker bare inn i 1. og 2. lag. Men det skal da ikke være nødvendig å ha tørr hud uansett? Jeg smører meg, og vet at det ikke kan forhindre helt, men det hjelper jo å holde huden smidig og myk, og kanskje strekkmerkene ikke blir SÅ synlige da? Man gjør jo huden litt mer elastisk, og det er jo ikke dumt. Men strekkmerker har vel også en god del å gjøre med gener og arv. C-vitaminer, fisk (og/eller omega3) og zink hjelper å bygge opp huden innenfra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå