augustjanuar Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 jeg er gift med en som har to barn fra før (7 og 12). vi har ett barn sammen(3). hva skjer m arv om han dør brått nå? jeg vil ikke være nødt til å flytte fordi hans to føste barn skal skifte med meg. det ville væe en ekstra belastning. hvordan kan jeg sikre meg mot å flytte eller sette meg i alt for mye gjeld, samtidig med at alle barna hans får det de skal og har krav på?
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Hvis du er gift arver du vel atomatisk den delen som ikke tilfaller barna hans, mener du da arver 1/3 (det må du sjekke for jeg er ikke sikker) Det som er utrolig viktig er at dere tegner forsikring. Det vil si at dere må ha livsforsikring slik at du kan kjøpe ut barna hans. Hvis dere eier boligen sammen og du har livsforsikring på mannen din, kan du ved evt dødsfall betale ut barna fra huset slik at du slipper å flytte. De har krav på sin arv med en gang, mens felles barnet må vente til du også dør. Man liker jo ikke å planlegge med sånne ting, men har man dine, mine, våre barn er du den store taperen hvis ulykken skulle være ute. Tegn forsikring er mitt forslag.
*-* Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Ja, du må ha en egen livsforsikring på din mann som tilfaller deg og som er såpass høy at du klarer å kjøpe ut hans barn - ikke en generell livsforikring på din mann som tilfaller alle, da er du like langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå