Gjest Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Er det noen her som har gravd til og sprengt vekk/til på en tomt her? Altså type skikkelig full i skog og kratt, endel fjellvegg osv. Sånn ca hva kom dette på? Er jo komplett umulig å få noe vetugt svar ut av entrepenørene på ca pris, de nekter å gi sånt enda vi ikke trenger å vite nøyaktig, vi vil bare vite om det er snakk om gaten 300 000 kr, 700 000 kr, 1 million, 1,5 million el. Sånn ca rett og slett ;-)
Mersa og gutta <3 Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Aner ikke....Men fant du ut om tomten var regulert til bolig?
Gjest Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Foreldrene mine skulle nylig grave ut på tomta (de måtte rive sitt gamle hus). "Bare graving" mente de, men neeei gitt: raskt viste det seg at det måtte sprenges, og da de vel hadde sprengt vekk berg, så viste det seg å være leire under...så tomta måtte pæles. Det hele kom på den nette sum av 1 million kroner.
Gjest Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Ja på en måte. Hele området er regulert til eneboliger, men vi må likevel formelt søke om det (skal ikke være noe problem, men det må formaliseres rett og slett). Det var også påknytning til vann/kloakk ved tomtegrensen, så det var deilig, men er mye som må gjøres av entrepenørskap arbeid da (det så du jo selv sikkert) så vi må ha et overslag over ca arbeidskostnader før vi kan bestemme oss for å evt legge inn bud. Skal se på den til helgen da, men vi er nok litt giret ja, den hadde vært perfekt! Sykle eller litt lang gåavstand til mange i nærmeste familie, senteret osv :-)
Gjest Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Takk for svar :-) Ja jeg er ikke overrasket. Vi har vel et tak på ca 800 000 i slike utgifter tror jeg dersom vi må opp i prisantydning eller mer, men får vi den under så kan vi bruke mer til å sprenge/grave også. Er mange andre som har bygget i området da, så burde jo være mulig å finne mer ut om grunnforholdene i området? Som f.eks om det er leiere osv. Var det stor tomt dine foreldre gravet på?
Gjest Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Drøyt 1 1/2 mål. Ja, vær nøye med å innhente informasjon om grunnforholdene, så unngår dere slike overaskelser. Så spennende, forresten! Lykke til!
Mersa og gutta <3 Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Så bra! Håper det er greie grunnforhold der så det ikke blir så stor kostnad med å sprenge og sånt...Skulle jo tro det var ganske rett på fjell der...men jeg har jo ikke peil jeg da!!
Gjest Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Tusen takk for det! Det ville være en drøm gå i oppfyllelse for oss dersom vi evt får tomten og det evt ikke vil koste altfor mye (altså for nærmt eller over millionen), så krysser fingrene! :-) Den vi ser på er ca 2 mål, så den er stor, men trenger jo ikke opparbeide hele på en gang da.
Gjest Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Ja, jeg tenker også det, at det er nok endel fjell.
PopUp Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 1 mål, naturtomt. Stor kolle på 500 kubikk som måtte bort, planering, grov og fin - 200.000,-
Gjest Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 Oi, det var ikke mye! Hvor bor du da? Og når var dette?
Annika & Smulen Skrevet 1. september 2008 #13 Skrevet 1. september 2008 Anbefaler deg å gå inn på www.byggebolig.no, må lage profil for å få lest det mest interresante.
Gjest Skrevet 1. september 2008 #14 Skrevet 1. september 2008 Takk for tips :-) Fant noe om priser på sprenging i det minste :-) Vi har faktisk bygget hus før, for bare 4 år siden, så vi kan endel, men da valgte vi en ganske annen løsning og en helt annen type tomt enn nå, så er mye nytt vi lurer på.
Gjest Skrevet 1. september 2008 #16 Skrevet 1. september 2008 Kan jeg spørre om dere ryddet vekk endel skog/kratt også? Og evt hva dette kom på?
PopUp Skrevet 1. september 2008 #17 Skrevet 1. september 2008 En bonde som tok alle trærne, betalte ikke noe mot at han fikk alle trærne..... 20.000,- for å få ryddet røtter etc!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå