berta Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Har nå gått til innkjøp av dette. Får en stor baby, og nå er jeg lei, sliten, og har vondt overalt... Lurer på hvem som har prøvd dette før, og hvordan det gikk ?? Og hvor mye tok dere ? Vet at det er mange som mener at en ikke skal ta dette, og jeg er egentlig ikke intressert i å høre fra de.... Men kom gjerne med både gode og dårlige erfaringer...
cyberkit *fødeklar* Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Det funket for min del, og i og med at jeg ikke kan fordra offentlige doer, så var jeg veldig glad for at jeg fikk tømt tarmen for mange dager. hehehe! Men smaken var helt jævlig... smaker som vaselin bare flytende... Tok en halv flaske jeg, for jeg var VIRKELIG møkk lei..hehe! Men du må jo være moden for at det skal ha effekt, tror jeg? Hvor langt på vei er du?
Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg tok 3 ss med førstemann tre dager før jeg hadde termin...og han kom til verden 9 timer etterpå, så det funket jo ganske bra. Må legge til at jeg satt på do i nesten 3 timer før riene satte igang da..så jeg fikk tømt meg skikkelig..hehe. Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen, for jeg vet ikke om kroppen var helt klar for en fødsel...hadde problemer med å få han ut, og de måtte bruke vakuum som førte til at jeg ble klipt mye og revnet fra A til Å! Sønnen min var også i dårlig form når han kom ut...var veldig kvalm og hadde bæsjet inne i magen, så han måtte ligge i kuvøse i noen timer før jeg fikk han inntil meg...det var ihvertfall tøft!! Men jeg vet jo ikke om dette var på grunn av lakseroljen, eller om det hadde blitt slik allikevel...det finner jeg vel aldri ut av;) Så føler at min erfaring ikke er noe god med lakserolje ihvertfall!
Snupp@ med 3 barn Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Med nr 1 tok jeg lakserolje rett etter at slimproppen gikk. Fødte 12 timer senere. Hadde en helt grei fødsel og jenten min var i god form etterpå. Tok da 2 ss. Hadde kjøpt sur appelsinjuice som jeg drakk rett etterpå og da forsvant den ekle smaken fra oljen med en gang. Hun er født 8 dager før termin. Med nr 2 tenkte jeg at jeg skulle gjenta det samme. Slimproppen vet jeg ikke hvor ble av den gangen. Så aldri at den gikk, men prøvde meg likevel. Funket ikke. Prøvde 4 ganger og økte mengden hver gang. Var oppe i en hel flaske siste gangen jeg prøvde. Ble bare noen timer på do. Fikk han til slutt 1 dag før termin. Har tenkt at hvis jeg ser slimproppen denne gangen kommer jeg til å prøve det samme igjen. Fikk ikke masse kynnere eller mageknip da det ikke funket, bare tømming av tarm og det er jo aldri dumt før en fødsel. Uansett det er nok forskjellig fra person til person og sv.skap til sv.skap. Jeg forstår at du vil prøve, men du skal være obs på at det er mange som har dårlige erfaringer med det og det kan jo skje deg og. For min del er jeg ikke i tvil om at jeg skal prøve igjen. Lykke til til deg:)
*tornerose* Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Jeg skal ikke si at du ikke skal ta det, men for min del er erfaringen med lakserolje helt for jævlig. Kom på sykehuset rett etterpå med drit vonde rier, men det var vel og merke falske rier.... så jeg var på føden/ undersøkelsesrommet og måtte springe fra og til do`en hele tiden... fikk til slutt reise hjem med beskjed om å ALDRI prøve meg på å ta lakserolje..... jordmødrene "lo" og spurte om hvem som hadde lokket meg til å ta dette.... en forferdelig opplevelse som jeg ikke unner noen... jeg tok vel 3 ss først også gjentok jeg det etter et par timer tror jeg... (husker ikke helt, men jeg tok i alle fall mye).... Uansett får håpe det funker bedre på deg enn det gjorde på meg.... lykke til med fødsel, forstår veldig godt at du er lei da jeg gikk 8 dager over tiden sist gang... pyton!!!!!!
berta Skrevet 1. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2008 Uff, er litt usikker på om jeg skal prøve dette... Jeg har egen termin 3 september, mens ul termin er 12 september. Jeg ligger laaaangt over alle kurver med magen, og den lille.. Er målt til at trulta skal være 4.8kg ved termin, noe jeg ikke er innstillt på å presse ut... Jeg har en fra før, han var 3200 gr når han var fødd, og jeg revnet vanvittig mye :-( Skal til jordmor i morgen, og vil prøve å få henne til å tøye og strippe litt... Skal på ul på fredag for en ny vekstkontroll... Siden jeg er så stor.. ( MEN de gidder ikke høre på min termin uansett...) Har høyt blodtrykk, svimmel, småkvalm og bekkenløysing... Så nå er jeg lei !! IKKE LETT NEI...
79fia Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Hei du berta! Det er håp! Trodde ikke det var det for meg heller, men jeg blir satt i gang i mrogen pga stor unge. Menstermin i morgen, ul termin 05.09. Ble målt til 4,6kg torsdag forrige uke. Stå på og mas litt om dette m igangsetting!! Jeg har født to litt store barn fra før, 4250+4600, og det gikk jo greit. Men settes i gang..
Sitronelle Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Hei! Må innrømme jeg er fristet til å ta lakserolje. Ikke bare for å sette i gang fødsel, men tanken på å få tømt seg etter å ikke ha vært på do på en uke føles svært fristende.....Tatt masse laktulose osv, men det funker dårlig. Men si meg, hvorfor er laxerolje så effektiv i forhold til andre avføringsmidler?? Har termin om fire dager, så gjør ikke noe om fødselen hadde startet..., men skrekken er jo å havne på føden med diare...!!!
nr. tre er på vei:) Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Jordmora mi kom me det rådet om aldri å finne på å bruke det, det var ei som gjorde det og hun ble springene på do hele tiden og hun "dreit" og "dreit" under hele fødselen. Så jeg må si at det ikke frister meg akkurat.
Sitronelle Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 Nei guri...Det hadde virkelig vært et mareritt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå