kei80 Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Når avtok det hos dere?Dette er min nr 2 og spyr hele døgnet(når jeg ikke er innlagt)Forrige svangerskap avtok det verste i uke 19 så håper jeg ikke må gå lengere denne gangen.. Deres erfaringer?
venter_nr_2 Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 henger meg på her og håper på noen trøstens ord jeg også Er så ufattelig lei av å titte ned i den toalettskåla døgnet rundt,håper hver dag å våkne nogenlunde opplagt, men nei da.... er fin de dagene jeg ligger innlagt på sykehuset med nåla i armen.... savner å nyte svangerskapet(slik jeg gjørde i større grad med nr1)
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg kastet opp nesten konstant fra uke 6, til midten av uke 19.. Er nå 20+5 og kaster ikke opp lengre, er bare kvalm på kveldene.. Så det går nok over snart:) Men det er ikke noe gøy mens det står på! Blir ganske utmattet og sløv:s Føler med dere!
Collet :) Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Å ja... Det er et sant helvete, og jeg er også en av de med hyperremesis. Forrige gang (har datter på 3 år) skrev jeg dagbok for å komme meg igjennom det, og for ettertanke, for å skremme meg fra framtidige svangerskap, for da jeg gikk gravid med henne kunne jeg aldri tenke meg å gjøre det igjen... Iallefall ikke før jeg ble bedre.. Vel, nå er vi i gang for 2. og SISTE gang! Uansett (!), sist gang var jeg kvitt oppkastet og kvalmen i 25. uke, men hadde gode dager og enkelte dager jeg trodde det var over mellom 20. og 25. uke. Men først etter 25. uke læste det seg litt. Jeg kastet ikke lenger opp, men var kvalm om jeg stresset mye og ikke fikk nok søvn. Det glupende matlysten kom ikke hele svangerskapet, jeg hadde vel blitt vant til å spise så lite at magen var vel blitt vant til det, eller så turte jeg ikke i frykt for å kaste opp.. Men spiste uansett nok til å klare meg gjennom en dag, det gjør jeg jo ikke nå, er 12+6 nå og midt i helvetesukene.... Hold ut....
siddismamma Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Jeg var også kvalm fra uke 6 til 19. Spydde heldigvis ikke hver dag, men var stort sett kvalm fra morgen til kveld. Var ganske desperat da jeg i uke 14-15 kjøpte meg sjøsykebånd til armleddene. Men det var faktisk det eneste som hjalp (og jeg prøvde ganske mye forskjellig). Angrer bare på at jeg ikke kjøpte dem tidligere.. Lykke til og god bedring.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 kvalmen begynte for meg i uke 8, og varer ennå. er 27+2 nå. kaster ikke opp hver dag lenger men er kvalm, er sykemeldt ut resten av sv.skapet. og hjelper å ta det med ro å ikke stresse, da går dagene greit.
Mayken Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Jeg har også hyperemisis. Hadde det forrige svangerskap også, da gav det værste seg i uke 16 mener jeg å huske, men var mye kvalm etter det også, men kastet ikke opp annet enn frokosten. Trengte mye ro og hvile og jobbet nesten ikke i det hele tatt hele svangerskapet. Denne gangen startet det i uke 4, hadde min 1. sykehusinnleggelse da. Har blitt 6 ganger til sammen nå, og flere uker som dagpasient 6 dager i uken. Kjenner kroppen er totalt utmattet nå etter 10 uker med kvalme og oppkast. Men nå har jeg bare kastet opp 1 gang siden onsdag (bank i bordet) Har det ganske greit på dagen, men må legge meg hver dag kl 18.00 for kvalmen og halsbrannen kommer snikende i 17.00 tiden. Har begynt med akupunktur og det ser ut til å hjelpe. Er 14 uker i dag, og håper det er bedring nå og ikke bare en liten pause før helvetet bryter løs igjen. Dette blir i hvertfall vårt siste barn, det holder masse med 2 stykker når jeg skal være så dårlig. Håper vi alle blir "friske og raske" snart så vi kan begynne å svangerskapene våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå