Gå til innhold

Kluter eller våtservietter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hehe, mange viktige problemstillinger å gruble over nå som første baby er på vei;)

Tenkte jeg skulle satse på kluter da, siden d er jo litt mer miljøvennlig og litt bedre å bruke synes jeg (erfaring fra utallige bæsjebleier i barnehage..) Men hvor ofte bør disse klutene skiftes egentlig, en om dagen el hva? I bhg kasta vi klutene til vask etter en gangs bruk, men da blir d jo en voldsomt mange kluter etterhvert.. Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å bruke begge deler. Skift på natten regner jeg med blir med våtserviett, og når vi ikke er hjemme. Ellers blir det klut som jeg kommer til å slenge til vask etter hver gang jeg bruker dem. Sånne frotte babykluter er jo så billig så jeg har et lager av dem.

Skrevet

Hmm.. Det lurer faktisk jeg også på..

Skrevet

Vi bruker en klut per bleieskift, men kjører tøybleier så vask blir det uansett. Klutene kastes i bleiebøtta. Bruker de små bomullsklutene fra sparkjøp.

Jeg er ganske skeptisk til kontsant bruk av våtservietter pga alle kjemikaliene. Klarer ikke bruke slikt selv en gang, så da skal barnet få slippe.

Skrevet

vi bruker mesoft engangs kompresser.Blir jo som kluter mest, men er jo engangs...så ikke så miljøvennlig kanskje.Men synes det hadde blitt så mye vask av alle klutene.ville byttet vet hvert stell.Har brukt våtervietter når vi har vært på tur ol.men er jo ikke så lurt visstnok med for mye bruk av dem heller.et eller annet jeg har hørt med innholdet i dem.ikke vet jeg sikkert altså! men er iallefall fornøyd med mesoft.

Skrevet

jeg har kluter på badet og våtservietter i stelleveska :)

Skrevet

Tenkte å bytte litt mellom kluter og våtservietter jeg...

Skrevet

Hmm...våtservietter på nattestid hørtes ut som en lur ide igrunn- litt digg å slippe vannsøl osv på natta..

Skrevet

Vi kommer til å gjøre som med dattera vår.Da brukte vi mesoft kompresser med vaskekrem(fra sykehusapoteket - samme som en bruker på sykehuset) hjemme på bæsjebleier frem til ca halvt år. Våtservietter i stelleveska og klut til morgenstellet:) Vaskekremen på kompressene er veldig skånsom og samtidig smørende. Får stort sett bæsjen bort med mindre gnikking da. Jeg var vant med det fra jobb og mannen min så fort den store fordelen fremfor klut med vann.

Skrevet

hmm.. aldri hørt om disse kompressene før jeg..hvor kjøper man disse?

Skrevet

2 kluter pr stell,en med såpe på og en uten,for bæsjebleier.

Og såpefritt på tisse bleier =)

Våt servietter har vi kun i stellevesken,syntes ikke noe særlig om dem i daglige bruken,ikke er det særlig miljøvennlig heller ;)

Skrevet

blir nok litt begge deler antar jeg. kluter hjemme og vårservietter når vi er ute på tur

Skrevet

Mesoft kjøper du på apoteket

Skrevet

Vi har stellebordet på soverommet så her går det i våtservietter. Var heldig og fikk kjøpt til halv pris på BabyBest når de gikk konk så vi har et lager :-)

Skrevet

Takk for svar, jenter! Sannelig mye rart jeg går og funderer over for tida..;) Satser nok på kluter hovedsakelig, og antakeligvis våtservietter om natta og på tur!

Skrevet

Har brukt engangsservietter som man våter selv med førstemann, bruker det fortsatt og kommer til å bruke det på nestemann også. Er helt supert, helt såpefritt og bruker bare 1-2 kluter pr. skift

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...