Gå til innhold

er jeg urimelig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gift og har en baby, men økonomien vår er ikke til å skryte av. jeg er student og mannen min er arb.ledig for tiden. nå har det seg slik at vi ikke har bil noe selvfølgelig vi begge ønsker, men jeg har satt et kriterie at han må ha fast jobb først. det koster faktisk å ha en bil å når han bare lever på dagpenger som ikke er særlig mye, og jeg er ute i permisjon så har man ikke så mye å leve av. men foreldrene hans er så oppi det at vi skal få oss bil. dem ser på annonser hele tiden å ringer å "egler" mannen min opp, med gode tilbud, noe som provoserer meg. jeg har sagt mange ganger at vi skal få oss bil når han har fast jobb, men det virker som om dem ikke hører på meg i det heletatt. senest i dag ringte faren hans fordi han har sett på en bil. han mener vi kan betale dem 2 000 i mnd så kunne dem legge ut for oss, noe som forsåvidt er greit, men jeg vil for det første ikke stå igjeld til mine svigerforeldre (har den oppfattning at jeg vil så langt som mulig klare å ordne opp ting selv) det andre er jo omregistrering ,kasko årsavgift og alt som følger med. det har vi jo ikke råd til. vi har et innkomme på ca 12 000 i mnd, da er ikke husleie,strøm eller mat trukket fra... er jeg urimelig som setter foten ned eller burde jeg "unne" ham dette? føler meg jo som den store stygge ulven i dette, men jeg vil faktisk ha en viss økonomisk trygghet på at vi har råd til å betale denne bilen, og jeg har ikke lyst å stå igjeld til mine svigerforeldre i lang lang tid...

blir s provosert pg lei meg fordi jeg føler at mine tanker ikke blir tatt hensyn til, å nå sitter jeg der som den kjipe kjerringa som er grunnen til at vi ikke har bil i dag.... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du har rett, jeg da.