Gå til innhold

er jeg urimelig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gift og har en baby, men økonomien vår er ikke til å skryte av. jeg er student og mannen min er arb.ledig for tiden. nå har det seg slik at vi ikke har bil noe selvfølgelig vi begge ønsker, men jeg har satt et kriterie at han må ha fast jobb først. det koster faktisk å ha en bil å når han bare lever på dagpenger som ikke er særlig mye, og jeg er ute i permisjon så har man ikke så mye å leve av. men foreldrene hans er så oppi det at vi skal få oss bil. dem ser på annonser hele tiden å ringer å "egler" mannen min opp, med gode tilbud, noe som provoserer meg. jeg har sagt mange ganger at vi skal få oss bil når han har fast jobb, men det virker som om dem ikke hører på meg i det heletatt. senest i dag ringte faren hans fordi han har sett på en bil. han mener vi kan betale dem 2 000 i mnd så kunne dem legge ut for oss, noe som forsåvidt er greit, men jeg vil for det første ikke stå igjeld til mine svigerforeldre (har den oppfattning at jeg vil så langt som mulig klare å ordne opp ting selv) det andre er jo omregistrering ,kasko årsavgift og alt som følger med. det har vi jo ikke råd til. vi har et innkomme på ca 12 000 i mnd, da er ikke husleie,strøm eller mat trukket fra... er jeg urimelig som setter foten ned eller burde jeg "unne" ham dette? føler meg jo som den store stygge ulven i dette, men jeg vil faktisk ha en viss økonomisk trygghet på at vi har råd til å betale denne bilen, og jeg har ikke lyst å stå igjeld til mine svigerforeldre i lang lang tid...

blir s provosert pg lei meg fordi jeg føler at mine tanker ikke blir tatt hensyn til, å nå sitter jeg der som den kjipe kjerringa som er grunnen til at vi ikke har bil i dag.... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du har rett, jeg da.

Dumt å kjøpe når man egentlig ikke har råd. Er en grunn til at dere ikke vil gå i banken å få lån, og da bør dere vel ikke ta på dere mer på andre måter... Synes det er tåpelig av mannen din å holde på sånn, ikke minst svigerforeldrene dine også...

Skrevet

Jeg orker ikke lese hele dette innlegget, som tilsynelatende består av én lang setning.

Men:

1 Du bør stå på kravet om at mannen din får skaffe seg jobb!

Det skulle ikke være vanskelig i dagens arbeidsmarked.

2 Ikke lån penger av svigerforeldre eller annen familie.

3 Prøv å få svigerforeldrene til å slutte å blande seg opp i dine og din manns saker!

Skrevet

takk det var liksom det jeg mente jeg også, men det virker som om det bare er jeg som tenker slik. ikke skjønner mannen min det. han tror jo aaaalt kommer til å ordne seg, å ikke svigerforeldrene heller som ikke tar hensyn til mine meninger... :-(

Skrevet

Mannen din må få seg en jobb før dere kjøper bil. Det er dyrt å ha bil, ikke bare å betale lånet, men bensin, forsikring, vedlikehold, evt skader, veiavgift osv..

Han kan få seg jobb hvor som helst, bare han ikke er kresen. Han får ta seg en midlertidig jobb på Rema 1000 da, også fortsette å søke på det han egentlig vil jobbe som om han på død og liv skal ha bil. Dagpenger fra nav er jo ingenting..

Men dette er jo bare min mening da.

Skrevet

Oj 12 00 kr i mnd er mindere enn vi betaler for huset.

Om du er student og har lån og stipend + forsørgertilegg står de for 10 000 kr av inntektene. mener han at han skal ta sine 200 kr og kun betalen foreldrene sine det i mnd? Hva skal han med bil når han ikke kan betale husleie, strøm, mat, bensin, forsikringer osv osv?

Kan han svare på det?

Eller er alle pengene hans og du lever på han? Da kan jo du ta en jobb og få inn penger til felleskapet du også. Da får dere rå til å ta opp bilån i banken. Jeg ville ikke lånt av familie.

Vi har akkurat kjøpt bil og tok opp ett lån på 140 000 kr og betaler 2000 kr i mnd på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...