Gå til innhold

Merkelig av legen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt 50 % i 14 dager, grunnet bekkenløsning. Legen min satte meg opp til ny legetime den 17.september- men sa jeg bare kunne ringe om jeg trengte videre sykemelding. Noe jeg gjorde i dag.

Fikk beskjed om at det var bare å komme ned å hente den. Kjørte ned og fikk da beskjed om at det ikke gikk, jeg måtte ha legetime- for legen var nødt til å fylle ut en del punkter selv. Så sier damen i resepsjonen at jeg kunne få time tildigst på fredag, om jeg ikke ønsket turnus legen. Jeg sa da til henne at jeg ønsket min lege, synes det er greit, siden hun kjenner situasjonen min.... og da fikk jeg høre at det ikke gikk, fordi min lege har gått til permisjon i dag??? Er det bare meg, eller er det ikke litt rart at hun ikke har informert meg om det? At jeg fra nå av må gå til en vikarlege??

Kan godt hende at han er hyggelig, men jeg synes det er litt spesiellt at hun ikke har nevnt det? Hva synes dere og hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har et spesielt nært forhold til legen din, kan du ikke vente å få beskjed når han/hun tar ferie eller permisjon. En fastlege har over tusen pasienter!

Det jeg reagerte på her, var at du fikk feil beskjed i telefonen. Hvem gav deg beskjed om at det bare var å hente sykemeldingen?

Skrevet

Først sa legen sist jeg var der, at om jeg ønsket 50 % videre- så var det bare å ringe ned. Når jeg ringte i dag tidlig, sa legesekretæren at det var bare å komme ned. (Legen min har da gitt beskjed om at jeg skulle få uten legetime).

Når jeg så kommer ned, sier hun at det ikke går- da det er blitt forandringer på dette i dag (!) slik at man må ha legetime og at de ikke kan skrive den ut....

Det er mulig at legen kanskje ikke skal opplyse om det- synes kanskje det var rart at hun ikke nevnte noe da hun satte meg opp på ny time til henne den 17.09. Hadde vel kanskje forventet at hun hadde nevnt noe om at det ville være en vikar for henne, slik at man er forberedt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...