Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsdiabetes..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan så "livet etter graviditeten" ut? Hehe.. Tenker dere mye på hva/hvordan dere spiser? Og på trening og sånn.. Skal på glukosebelasning på torsdag - men har alleslags symtomer på diabetes så er ikke veldig positiv akkurat ;P Har prøvd og være flink og ligge unna siden jeg fikk vite jeg skulle på belastning (lite kapasitet på lab gjorde at jeg måtte vente i 4 uker), og nå er det eneste jeg tenker på sjokolade, smågodt, kanelsnurrer, skoleboller, saftige amerikanske sjokoladekaker og brownies.. hehe.. Som salt i såret er jeg stadig inne på detsoteliv.no og fråtser i oppskrifter.. huff :)

Tenker dere over at dere er mer utsatt for diabetes type 2 etter å ha hatt svangerskapsdiabetes, eller tar dere det heelt med ro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hadde svangerskapsdiabetes sist. Da jeg fikk vite det, var det veldig enkelt og kutte ut søtsaker. Fikk veldig god oppfølging på Ullevål og var der hver 14 dag for samtale med diabetessykepleier, samt CTG-registrering og ultralyd for og følge med på veksten av babyen.

Var nok ikke så hardt angrepet, men det var virkelig en vekker. Etter svangerskapet hadde jeg fokus på og spise sunt og etter amming, gikk jeg hardt inn for og gå ned i vekt, da jeg i utgangspunktet veide for mye.

Er nå gravid igjen og har vært på ny belastning, men ve ikke hvordan det har gått, men vet at det er fare for gjentakelse, så vi får se...

Lykke til på belastningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...