Gå til innhold

Når fester hodet seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms
Skrevet

Når slutter babyen å gjøre helomvending i magen? Lurer egentlig på når de legger seg med hodet ned, og når det fester seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hodet trenger ikke å feste seg i det hele tatt, jeg er 2 dager over termin og gutten ligger med hodet ned, men er ikke festet og kommer ikke til å gjøre det heller. veldig vanlig sier jordmoren min på Riksen.

og selv om hodet er festet, så kan jo fortsatt babyen snu seg fra side til side. jeg var litt flau når jeg snakket med jordmor og trodde at festet betød at de "satt fast" hehe.

Skrevet

Spørs vel litt om førstegangs eller ikke - første gangen min festet snupps hode seg i uke 36 og holdt seg der til hun kom ut, mens med 2. mann vet jeg ikke helt hva jeg skal forvente da det sies at det da oftere ikke fester seg før under fødsel.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Hehe, sikkert noe sånnt jeg også hadde kommet til å si. :-)

Vil det si at det kan bli setefødsel selv om hodet har festet seg det da kanskje?

Skrevet

nei det tviler jeg på. Men det blir ikke automatisk setefødsel selv om hodet ikke er festet heller - hodet kan jo ligge ned, men være bevegelig :o)

Skrevet

Hodet trenger ikke feste seg i det hele tatt. Det gjorde det ikke med min første og det var ikke noe uvanlig. Men når barnet ligger med hodet nedover, har gjort det en stund og du nærmer deg termin er sannsynligheten for at det skal snu seg til seteleie lik null. (Jeg maste og grov om dette sist da jeg var livredd han skulle snu seg til seteleie før jeg rakk å få ham ut).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...