Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hvor døper dere barna deres? Der dere bor, eller der dere kommer fra og kanskje er døpt selv? Jeg har ingen tilknytning til stedet hvor vi bor nå, og kunne tenke meg å døpe Jr på hjemstedet mitt, er det mulig?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Ja, det er fullt mulig. Vi har døpt våre i nærmeste kirke i Oslo av praktiske årsaker, selv om ingen av oss har tilknytning til den. Presten fortalte at i vår bydel velger kun rundt 20% av foreldrene å døpe ungene i kirken her. 80% velger altså å døpe ungene på sine respektive hjemsteder!! Allikevel er meninghetskontoret behjelpelige med å ordne nødvendige papirer osv. Jeg tror du skal ta kontakt med menighetskontoret der dere bor, og forhøre deg om hva de kan hjelpe til med. Enten ordner de det i forhold til kirken på hjemstedet ditt, eller så blir dere anbefalt hvordan dere gjør det selv. Lykke til - sikkert koselig med dåp "hjemme":-)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Vi har døpt begge der vi bor nå. Ingen av oss har noen tilknytning til den kirken, men det var det som var lettest for oss. Men sikkert koselig å ha dåp på hjemstedet dersom man er veldig knyttet til menigheten der.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Når du først skal døpe barnet ditt, er det koselig å gjøre det i en menighet der du kjenner noen. Barnet blir presentert for/ og innlemmet i menigheten, og folk blir oppfordret til å be for barnet ditt. Det koseligste hadde da vært om dere hadde litt kontakt med noen fra denne menigheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå