Gå til innhold

Har dere kommet dere etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å føle meg sånn tåelig normal nå, etter 1 mnd.

Stingene er borte på utsiden, men er de det inni?

Når hadde dere sex igjen da?

Jeg har ikke klart det enda, for jeg er så usikker på hvordan det er innvendig...

Hvordan er det med kniping?

Jeg har ikke vært så flink, og hvis jeg prøver når jeg tisser så klarer jeg ikke stoppe det helt... Det blir bedre eller?

Hvor lenge bødde dere?

Jeg blødde vel i tre uker, deilig å være ferdig med det..

Nyter dere været og går mens dere kan?

Jeg prøver å gå så ofte jeg kan.. Har vært ute annenhver dag. Nå som magen er borte vil jeg ha bort det slappe på magen:)

Ja håper noen er villig til å dele litt erfaringer med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg fødte (sist), men mye rart man husker :o)

Hadde ikke mye trøbbel med verken blødninger eller sting (sydde litt både etter klipp og litt rift), blødde i 12 dager tilsammen (en dags opphold) og stingene merket jeg ikke noe til. Tørte ikke ha sex før etter 6 uker (kontroll hos lege) og da vi endelig gjorde det da var det ikke spesielt godt (kjentes ut som jeg hadde satt fast noe granbar inni der, hehe).

Formen generelt var vel bra etter et par uker tenker jeg - de første ukene var det litt ubehagelig å gå lengre turer da det føltes litt som om tarmer og alt skulle "renne ut", men det kom seg forholdsvis kjapt. Var ikke kjempeflink med å knipe, men knep uregelmessig frem til jeg kjente at jeg klarte å knipe strålen med vilje. Burde nok ha fortsatt litt etter det likevel, for nå når jeg er gravid med nr 2 kjenner jeg at jeg har mistet litt av kontrollen igjen :oO

Fikk barn på våren og det var nydelig vær så vi var ute en liten tur hver dag. Utover høsten var jeg ikke like flink - aldri vært en type som trives ute i regnvær hvis ikke jeg "må" ;o)

Skrevet

Hei :)

Jeg følte vel at jeg hadde kommet meg 3-4 uker etter fødselen (hadde en ganske grei fødsel) selv om jeg blødde i nesten 6 uker. Har prøvd sex en gang, men det ble sårt og tørt, også med glidekrem, så det var ingen suksess akkurat - men man må jo bare prøve igjen (skal bare få vekk denne brystbetennelsen først...).

Er altfor dårlig til å knipe, merker ikke så mye fremgang, men litt er det jo. Lekker ikke når jeg må holde meg litt nå lenger, gjorde det litt i begynnelsen, og klarer å stoppe strålen såvodt om jeg tar i ekstra hardt.

Stort sett har vi vært ute hver dag så lenge det ikke har vært for ille vær - rett etter at vi kom fra sykehuset var det jo altfor varmt en periode og nå har det jo vært litt vel vått i det siste, men ja, stort sett hver dag siden hun var 4 dager. Hun sover godt på trilletur og en stund etterpå, så det er jo bare deilig. Og så fort bb gir seg så blir det sit-ups og andre mageøvelser :) Har litt "fløff" igjen, men ellers er nok alle kiloene fra svangerskapet borte.

Skrevet

Tja, nærmer seg 3 år siden, så tror jeg har kommet meg ganske bra, hehe.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Nei, og det er nesten 1 år siden jeg fødte sist! Greide endelig å få i meg brød igjen i juni, men sliter fremdeles med kroppen. Spydde senest i dag faktisk. Kan heldigvis bæsje igjen normalt nå etter mange måneder der det ikke gikk (detaljer er unødvendige her).

Skrevet

Etter siste fødsel for 4 mnd siden kom jeg meg veldig fort i form, begynte med fjellturer annenhver/hver dag 2 uker etter fødselen, og det var deilig å komme så fort i form.

Hadde vel sex etter 5 uker, samme som sist.

Knipingen var jeg veldig flink med i begynnelsen, ikke så flink i det siste. Jada det kommer seg!

Blødde i 5 uker, men fikk mensen igjen etter 7 uker, så føltes mye lengre.

Ja prøver å få til et par trilleturer hver dag, pluss en fjelltur etter middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...