Gå til innhold

Katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, jeg bare lurte på om det er lurt å skaffe seg katt når man er prøvende, min kjæreste og jeg ønsker oss en katt, men har hørt at det ikke er lurt pga bakterier. Noen som vet ??

Vi ønsker oss begge deler, men selvfølgelig barnet som er viktigst !

Takker for alle svar:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere allergi i slekten? Så ikke katten må sendes bort/avlives når dere eller barnet blir allergisk..

Jeg har katteoppdrett, og merker ikke til noe bakterier, foruten om tissekassen som taes jevnlig.

Katter er vel ikke mer uhygenisk enn når det kommer til hunder/fugler osv? Bare ikke ta på kattebæsj og sutte på fingrene etterpå, så er det 0 problemer med å ha katt under/i og etter svangerskap.

Skrevet

Så lenge man opprettholder normal renslighet både på seg selv og katten så er man rimelig trygg. Forrige svangerskap fikk jeg kattunge da jeg var 3mnd på vei, og denne gangen har jeg hatt katt fra før jeg ble gravid. Mener jeg testet negativt for toksoplasmose da legen sjekket dette en gang før, men så holder jeg meg også langt unna kattekasse (do) og katterompe :o) Flink til å vaske hendene etter heftig kos :o) Og i alle fall før mat.

Skrevet

:) det var flott, vi har ikke noe dyreallergi i slekten så da skal det gå bra:D tusen takk for svar:D

Skrevet

hehe:D passe ekstra på da:) trenger ikke akkurat vaske hendene med kattevæsj heller:p

Da blir det bra. Da kan jeg ha selskap med pus mens kjæresten er avgårde på jobb og barnet eventuelt er på vei. bare å krysse fingrene nå:D

Lykke til alle andre prøvende og selvfølgelig... Lykke til alle gravide:D

Skrevet

Og husk på å ikke få en kattunge som er under 12 uker, om du ikke vil ha en "problemkatt" :) Og få henne sterelisert så snart det går, så slipper dere å være med på den vonde ringen som går ..(30 000 kattunger blir avlivet hvert år, både på humane og spesielt uhumane måter ) ..

måtte bare :) :)

Lykke til!

Skrevet

:o huff. nei får ta en litt eldre da... bedre det. Bare det blir en kosete en så er det greit for meg liksom:) hehe

Tusen tusen takk forresten:D ha en flotters da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...