Gå til innhold

Flere med barn som hoppet over krabbing og rett over i gåing??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt det??

Hører så mye rart..hjerneutviklingen osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gutten vår er 12mnd den 23.september, å krabber ikke, men er rett før han går. Han åler seg som en gud, men krabbe det gidder han IKKE. Aldri har han krabbet.

Også hørt en del om dette med at det er så viktig at det er i riktig rekkefølge, men hva er egentlig konsekvensene?

Skrevet

En undersøkelse viser at barn som hopper rett over det viktige krabbestadiet og rett på gåing er mer utsatt for dysleksi enn barn som får med seg dette. Det er snakk om en veldig liten promille og ingenting å tenke over.

Skrevet

Ah.. hehe... Nå kjente jeg ett stikk i magen..

Faren er 97% dysletiker... så sjangsen for at gutten vår også får det er ganske stor...

takk for at du svarte på det jeg lurte på:-)

Skrevet

Har ikke barn som har gjort dette, men hoppet over krabbestadiet selv. Anser meg likevel som helt normalt oppegående, har god utdannelse og en krevende jobb og klarer meg veldig fint ;-)

Skrevet

Må legge til at jeg har faktisk diagnosen dysleksi, men i veldig liten grad. Dette er tildels arvelig da og både mamma og mormor har dette, men mamme har det mye sterkere enn jeg har det og hun krabbet som baby.

Skrevet

Bestefaren min krabbet ikke, og han har ikke dysleksi (høyt utdannet), jeg krabbet og har dysleksi. Sønnen min krabber ikke, men han aker på rompa... han gikk fra å ake til å gå og alt går fint!!!!

vi får se om noen år om han har dysleksi ;O)

Skrevet

Eldstejenta lærte å gå når hun var 10,5 mnd. For ca 2 mnd siden så jeg henne krype for første gang,da var hun nesten 1,5 år. Har ikke hørt noe om at det er skadelig.

Skrevet

det jeg har hørt av en fysioterapeut er at de som hopper over krabbingen går glipp av litt koordinasjons trening, og at de dermed har større sjans for å bli litt klønete, ikke dermed sagt at de blir det, men sjansen for at de som er klønete i hverdagen ikke har krabbet er ganske stor!

Skrevet

Jenta mi hoppet over krabbingen, har ikke hørt noe negativt fra hverken HS eller lege om det:)

Jeg krabbet heller ikke, vil si at jeg er relativt normal, ikke har jeg dysleksi, og ikke er jeg klønete:)

Har det tvertimot veldig bra på alle områder:)

Skrevet

Har hørt at siste nytt fra forskningsfronten skal være at det spiller absolutt ingen rolle som helst om man tar med seg krabbestadiet eller ei. Synd hvis man da skal tro at man disponerer for dysleksi eller andre onder. Håper noen tar ansvar for litt bred folkeopplysning om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...