Gå til innhold

Jehovas vitne igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en fra din familie hadde fått barn med en fra Jehovas Vitne, og de hadde bestemt at det ikke blir feiret jul i deres hjem, hadde du likevel kjøpt presang til barnet? Den ene av de som ikke er troende, vil nok feire jul alene med sin familie, mens den andre fra JV sitter hjemme og later som ingenting. Hvor barnet skal være, vet ingen. Men si at barnet også blir hjemme uten å feire jul, hadde du likevel kjøpt presang?

Eller hadde dere respektert avgjørelsen til denne personen fra Jehovas Vitne? Og hvis du hadde det, hva med denne personens respekt for julefeiring og våres tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familien til min svigerfar er IKKE J.V, men ellers er hele familien på begge sider det.

Hans farmor, som ikke er det, har i alle år kjøpt jule- og bursdagsgaver til sine barnebarn, men respektert at de ikke feirer det.

Så det handler om gjensidig respekt!

Vi respekterer dem for deres tro, og de må selvfølgelig få kjøpe gaver til barna (hun gjør det forresten enda :) hun er jo en herlig gammel dame) og de respekterer at vi ikke feirer det, og da heller ikke kjøper gave til dem eller kommer til jule middag.

Men vi er som regel invitert på lunsj en av dagene i romjula, og da har vi med en blomst eller noe slik..

Skrevet

Ok, det var jo en grei måte å gjøre det på.

Jeg har liksom tenkt at kanskje de (JV) blir fornærmet dersom jeg kjøper gave, men det blir de sikkert ikke. :) Man må jo både gi og ta, ikke sant?

HI

Skrevet

Jeg ville ikke blitt det hvertfall, men man er jo så forskjellige og oppdrar barn forskjellig, også innenfor samme religion. Du kan jo nevne det, at du har lyst til å kjøpe en liten ting, og om det er ok?

Så er det ingen som føler at de blir tråkket på eller overkjørt.

Samme som at (forhåpentligvis) respekterer at du ikke er int. i vår tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...