~~DoraDora~~ Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 3,5 dl lettmelk 100 g steikesmør 1 dl sukker 3 ts kardemomme 8 dl hvetemel 50 g fersk gjær (rød pakke)...rød tørrgjær kan benyttes Pensles med pisket egg bollene stekes midt i ovnen, på 250 grader, til de er lysebrune oppå, og har en lys ring rundt. NB! Vær lett på hånden når du elter deigen, og ruller bollene. Vanlige boller, skoleboller og skillingsboller blir fantastisk gode med denne oppskriften. Pizzahorn blir himmelske med denne deigoppskriften.
Colargoll77 Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Er det forresten noen gode tips til ingredienser jeg kan ha på/i pizzaboller/-horn?
~~DoraDora~~ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2008 Jeg har det samme inni de som på vanlig pizza jeg : Stekt kjøttdeig + stekt finhakket løk Toro pizzafyll (tomat og løk eller Meksicana) Litt mais revet ost Du kan i tillegg ha litt stekte pølsebiter (veldig små biter) eller skinkebiter i blandet den stekte kjøttdei- gen hvis du vil. Det er populært blant barna
Colargoll77 Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Takk, det tenkte jeg ikke på. Det er jo det jeg bruker på min egen hjemmelagede pizza også, og den er jo best ))))))
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Smelter du smøret og har i lunken melk eller smuldrer du smøret inn i melet?
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Jeg har laget disse bollene mange-mange ganger.... og det går fint å smelte smøret og blandet det i melken....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå