Gå til innhold

bilbarnestol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke bilbarnestol vi da, har fortsatt 10 uker igjen så det er ikke noen hast men noen som har bilseter og anbefale? Hadde arvet ett når jeg fikk dattern min men det er både fillete og føler at det er utrygt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt sånn maxicosi bilsete. Ble anbefalt det av moren min. Har ikke testen den enda, da baby ikke er født enda, men den var lett og feste, virker veldig praktisk. Kan bare ta ut hele sete hvis man skal noe. Sete er også fint og bære baby i.. Var ikke så tungt heller, men den blir jo litt tyngre når baby skal oppi der også:) hehe. Den jeg kjøpte kostet 1500 eller noe på barnas hus..

Skrevet

Denne gangen vil jeg ha et som er lett å bære, har god plass til barnet (store babyer vi får) og har base med isofix feste. Så valget har falt på maxi cosi cabrifix, det kan brukes uten base, eller med base kun for bilbeltet eller den basen vi har kjøpt som kan brukes med både isofix eller bilens belter.

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg hadde BeSafe iZi Go med isofix base og er kjempefornøyd! Det var lett å bære. Jenta mi brukte dette til hun var 10 mnd! Det kan enkelt festes på vognunderstell. Det kan festes med bilens belter også, så ikke noe problem å ha med i andres biler og hodet falt kke frem da hun sov...

Skrevet

Sist hadde vi besafe izi sleep. Uten base.

Setet var ok i seg selv så lenge det sto i bilen, men for det første synes jeg det var tungvindt å feste med bilens belter og for det andre var setet så tungt at det å bære babyen rundt i dette setet var uaktuelt for min del.

Pluss for at man kunne legge setet ned i liggestilling når man ikke kjørte.

Denne gangen har vi valgt maxicosi cabriofix med easyfix base. Setet er ikke så tungt og veldig praktisk å bare kunne klikke av og på basen. Har ikke fått testet det enda, siden det er 3 uker til termin :-)

Skrevet

Vi har maxicosi cabriofix fra storebror, var veldig fornøyd med det. Er av de letteste setene og bære, praktisk med basen. Så det skal i bruk igjen nå :)

Skrevet

Har hatt Izi sleep til de to første. Genialt sete om du har en urolig baby da ryggen kan legges ned når du ikke kjører og det kan vugge på gulvet ;-) Det er dessverre veldig tungt, men med adaptere så jeg kunne feste det til bognunderstellet fungerte det godt. Nå når 3.mann kommer og minsten bare er ett år så ønsker jeg et lettere sete. Blir enten BeSafe eller Maxicosi.

Skrevet

Mi vokste ut av izi go, ved 7 mnder, så jeg ville valgt maxicosy.

Skrevet

Hvis du vil ha et som ikke er så tungt å bære vil jeg anbefale Britax Babysafe plus, eller også Maxi Cosi som flere over her har sagt. Begge kan brukes med og uten base.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...