Gå til innhold

Flere som er Rhesus neg.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen og jordmor var uenige om når man skulle ta blodprøve. Jordmor hadde satt opp uke 28 og 34 (eller var det 36). Mens legen mente den første blodprøven skulle være i uke 30.

Trur ikke det betyr så mye, men når har dere evt. tatt blodprøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er det.

Du skal ta kontrollprøvene i uke 32 og uke 36. Det gjorde jeg i forrige sv.skap og har fått beskjed om det i dette sv.skapet også. Denne gangen bor jeg på andre siden av landet enn sist, så jeg regner med de er da man skal ta prøvene.. Hørtes VELDIG rart ut at hverken legen din eller jordmor har peiling!

Skrevet

Jordmor ba meg ta den blidprøva i uke 28..

Jeg husker faktisk ikke når jeg tok den forrige gang jeg var gravid..

Skrevet

Jeg er også rhesus neg. De blodprøvene tas i uke 32 og 36. Jordmorda mi var veldig nøye på at det skulle hvert gjort i akkuratt de ukene. Når jeg glemte det helt i uke 36 og ringte legekontoret siste dagen i den uken fikk jeg komme inn med en gang og ta de blodprøvene, så tror det er ganske viktig og ta det de ukene..

Skrevet

hei!

jeg er rhesus negativ og bf rhesus positiv.

jeg fikk beskjed fra jm om å ta blodprøve i uke 28 og 36. har ikke oppfattet det som viktig at det må skje en helt bestemt uke. jeg har fått tatt blodprøvene i uke 28, og de var fine.

jeg tror det er litt ulik praksis på dette - noen tar de i uke 28 og 32, mens noen tar de i uke 32 og 36. de blir jo like lang tid mellom, men til meg blir det altså 6 uker i mellom i stedet for 4.

Skrevet

jeg har også fått beskjed om å ta prøvene i uke 32 og 36. sto også på et sånn skjema jeg fikk av jordmor om de foskjellige kontrollene.

Skrevet

I veiledningen til legen sto det uke 32 og 36, men jordmødre går etter en veiledning som sier uke 28 og 36. De er rett og slett ikke enige om dette. Tror ikke det spiller noen stor rolle. Skal ned og ta prøven denne uken, og da er jeg fullgått uke 28.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta nye blodprøver igjen i uke 32 og uke 36.

Skrevet

Hehe.. Nå måtte jeg finne frem papirene mine og kikke -hadde helt glemt dette blodprøvegreiene. Og jeg er jo 28+3 nå så.. Men hos meg så står det 32 og 36 så da har vi ikke glemt det ;P Skal på vekstestimering også i uke 32, så blir en travel uke det da :P

Skrevet

Jeg skal ta kontrollprøver i uke 32 og 36 .

Skrevet

Jeg fikk et skriv fra de som sjekker blodprøvene der det står at jeg er rhesus neg og at ny blodprøve må tas i uke 32. Fikk dette på andre kontroll tror jeg.. Så jeg skal ta blodprøve denne uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...