Gå til innhold

Hvor lenge gikk du gravid ETTER termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fremdeles en uke igjen TIL termin, men føler at lillebror ikke vil ut før lenge ETTER. Jeg gikk 4 dager over med storesøster.

Flere som har gått over termin?

Videoannonse
Annonse
Gjest happynewyear
Skrevet

Er det ikke 12 dager eller noe sånt hvor grensen går før man blir sendt inn på kur :-)

Helt vanlig å gå over tiden, forresten :-) Leste her om dagen at å føde mellom 20 dager FØR termindato OG innen 12 (tror det var 12) dager ETTER termindatoen faktisk regnes for å føde til TERMIN....

Skrevet

Hun kom på den 11 dagen over, ble igangsatt jeg... hadde jeg ikke blitt det så hadde jeg gått laaaangt over, for jeg var ikke moden for 5 flate øre!

Skrevet

Ble 9 dager over, men vannet mitt gikk på dag 7.

Skrevet

10 dager over ultermin med forrigemann, belager meg på litt overtid denne gangen også ;o)

Skrevet

Gikk 6 dager over med første, 15 dager over med andre.(ble satt igang 14 og 15 dager på overtid)

Skrevet

gikk 14 dager over UL-termin med eldste, men fødte på UL-termin med yngste :)

Skrevet

Gikk 8 dager over med storebror. Har lagt inn bestilling på en reprise med lillebror i magen slik at han blir født først i januar heller enn sist i desember ;-)

Skrevet

Hu kom den 12 dagen over termin..

Får se hva denna vil.... Har 5 dager til termin.

Skrevet

Hehe. Ja, det er mye man skal ta hensyn til...Det har jo litt å si om han blir født før eller etter nyttår også.

Jeg hadde et håp om at denne gutten skulle komme i løpet av august slik at vi fikk være med i hovedopptaket til barnehager neste år (Oslo har sære regler som sier at barn født etter 1. sept ikke får være med...). Og det ble han jo ikke, så nå kan jeg vel egentlig like gjerne vente noen dager.

Går det bra med deg, tingeling? Ble jo litt bekymret for dere før helgen...

Skrevet

Med første gikk jeg 12 dager over termindato...Med andre 2 dager over termindato:)

Skrevet

Det går bra, ja! Lillingen sparker og spreller :-)

Blødde litt mer på lørdag og ringte tilbake til føden, da fikk jeg snakke med den snille jordmora som stilte masse spørsmål og rådførte seg med en av legene der også. Så ble enige om at dersom det fortsatte eller ble verre så skulle jeg få komme nedover en tur.

Men det ga seg iløpet av lørdagen og kom bare en mikroflekk på søndag så jeg regner med at alt er i skjønneste orden.

Det var bare så godt å bli tatt alvorlig og ikke være helt overlatt til seg selv, slik som etter at jeg snakket med det hespetreet på fredagskvelden.

Tusen takk for gode råd og tanker :-)

Også håper jeg du slipper å gå så alt for lenge ... det er jo passe langdrygt å bare vente på at ting skal sette igang.

Skrevet

Så godt å høre:-)

Ja, det er kjedelig å vente, hehe...

Skrevet

5 timer og 39 minutter over termindato:):)

Skrevet

Jeg ble satt igang 13 dager over, og så hun kom 14 dager over termin. Både jeg og søstern min kom 14 dager over.

Skrevet

Förstemann kom 16 dager etter termindatoen. Ble igangsatt dag 15.

Andremann kom 10 dager etter termindatoen. Födselen startet av seg selv.

Skrevet

En uke over termin med junior.

Men begge barna miner født 6 dager over menstermin, men hhv 10 dager før og 7 dager etter UL termin.

Skrevet

5 dager over med førstemann

14 dager over med andre.....ble da satt igang.

Skrevet

Jeg gikk 17 dager over med mini. Da måtte han tas med KS.

Skrevet

Gikk 8 laaaange dager over... Var sikker på han var flyttet inn for godt jeg hehe..

Skrevet

Jeg gikk 12 dager over med første, 11 dager over med nummer to (men fikk akupunktur og ble strippet 10 dagen). Satser på at neste kommer 10 dager før. ;)

Når det gjelder å bli satt i gang varierer det fra sykehus til sykehus hvor lenge de lar deg gå over. På Bærum kan det drøye helt til 3 uker over termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...