Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Da vi venter vår lille frøken i midten av desember, har det blitt og vil bli mange dyre innkjøp, av vogn osv. Vi har derfor ikke all verden av penger å bruke på julepressanger til venner og familie i år. Jeg er et notorisk "elsker elsker ELSKER å kjøpe gaver til andre"-menneske, og synes derfor dette er litt trist.. Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med ideer til fine og BILLIGE julepressanger!!! Det kan godt være ting vi kan lage selv og, bare det ikke blir veldig dyrt, og ikke er for innviklet! Brainstorming jenter!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Lage hjemmelagde skilt til å ha utenfor huset (se mine filer/bilder) Lage fotoalbum av den lillejenten Bruke litt tiden nå til å finne de perfekte gavene på salg Hvis det krise kan man alltid lage oppsats med vin inni. Eller noe som har slått an hos oss...kjøpe en fin skål..fylle den med konfekt..pakket i cylofan og silkebånd
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2008 Oi! Skilt høres kjempe spennende ut! Men, jeg kommer ikke inn på filene dine. :/ Tusen takk for flotte ideer!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/409328/offset/15 se om den linken funker
ntnjen Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 jeg også er en sånn person så leiter lenge å vell etter julegavene tenker økonomi å litt sånt! man har jo også fine nettsider der man kan finne billige ting! nok200.com strawberrynet.com (kan finne masse billig til langt under 200 lappen å ingen frakt, i fjor fant eg dusjsåper å sånt til fam. å venner å det slo ann for det er ikke alle som kjøper en lacost dusjsepe til seg selv til vanlig liksom!) man kan kjøpe dvder! fotobøker veldi greit ifolor.com har sånne små til 80 kr vin slår ofte ann oss foreldre venner! å husk de beste vinene er ikke de dyreste!!! Å pynt flasken me fint bånd kjøp gaveposer å ha dem i! gjør kupp på salg, lys er fine gaver! bak rett før jul! gjerne småkaker , muffins kjøp en enkel korg pynt den me julebånd. bruk fantasien!!!
Gjest Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 jeg har strikket masse lester. blir alt fra 7 kr - 28 kr for paret. alt etter om det er til voksne eller barn. til barna har jeg lagt en liten ting sammen med lestene, så det blir noe morsomt også. nesten litt for billige gaver, men hjemmestrikkede lester er jo ofte en hit å få da. men rakk ikke mere enn 15 par, så får kjøpe resten av gavene.
ntnjen Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 for en fantasi!!!! å skulle ønske det var eg som var så flink til å lage ting å tang!!!
HokusPokus&Filiokus Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Jeg skal strikke tøfler til de voksne, og så har jeg laget kirsebær likør som jeg skal helle på småflasker, og legge inni. Har bare et barn å kjøpe til utenom våre egne, tenkte å kjøpe en liten ting, og lage en liten kurv med godteri til henne Er ikke så glad i kjøpe gaver bare for at jeg MÅ kjøpe noe. Det er mye koseligere å lage noe!
MammaCecilie Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Ifjor hadde jeg ganske dårlig råd, så da handla jeg en del på clas ohlson:P Litt sånn kjøkkenting og sånn til de som jeg visste mangla sånne type ting... Er jo ganske billig der for sånt.. Var ikke så veldig personlige gaver men..
WildPrincess Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Hjemmelagde srops på søte glass, hjemmelagd silde glass med ulik smak (obs dette må man begynne med tidlig... tar vist tid å speke sild , jeg endte opp med en hurtig varriant. Men tror de blir bedre å begynne litt tidligere), hjemmelagd konfekt sjokkolade som også kan legges på glass og lages små poser av Ja også lagde jeg egen krydder olje et år... Jeg tok turen innom en "asia butikk" og fikk tips til krydder som passet bra sammen, så kjøppte jeg en 5l med god olivenolje i samme butikk og lot den stå med masse krydder i rundt et par uker. Her var utfordringen å finne noen billige glassflasker å ha de på. Men tror jeg fannt noen på nille til slutt... med hele chilli og andre krydder på flaskene så de langt fra billig ut etterpå
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 jeg lager også skilt og slikt på bestilling....bilder av noen av det som ble laget ligger på mine bilder
¤ Pan Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 Vet ikke om du har mange barn å kjøpe gaver til, men jeg kom over denne linken her for litt siden: http://www.helti100.no. Jeg vet ikke om de har mye fint da, men det ser ut til at de har en del billig. Kan hende du kan plukke opp noen tips på www.gjerrigknark.com også. Også er det jo et bra tips å begynne med gavene nå, og kjøpe det du kommer over etter hvert på salg. (Nå høres det jo ut som om jeg er en forferdelig gnien person, men jeg har faktisk aldri brukt noen av de sidene selv, har bare kommet over dem.) :-D
¤ Pan Skrevet 1. september 2008 #13 Skrevet 1. september 2008 Jeg må bare nevne en ting om Strawberrynet. Man trenger ikke å lete etter ting til under 200, det er trygt å bestille flere ting selv om du kommer over den summen, fordi Strawberrynet betaler tilbake det du evt. må betale i tolllgebyr og tollbehandling. Du trenger bare enten å faxe dem eller scanne inn og maile kvittering på tollgebyrene og ditt ordrenummer, så setter de beløpet tilbake på den kontoen du betalte med. Jeg har gjort det flere ganger, og det er raskt, enkelt og greit. Infoen man trenger finner man under "Customer service".
To små - en rosa og en blå Skrevet 1. september 2008 #14 Skrevet 1. september 2008 Om du bor i nærheten av Sandvika bør du sjekke "Søstrene Grene" på storsenteret (nye delen). De har urolig mye fint og billig(!)
Gjest Tale30 Skrevet 1. september 2008 #15 Skrevet 1. september 2008 Til barn: BR-leker har salg frem til 15.september. Der får du kvalitetsleker, som Playmobil osv til halv pris. Det er virkelig gode tilbud, og det er ikke utdaterte leker i det hele tatt! De har også masse Bratz, Spiderman osv til sterkt reduserte priser. Sjekk ut nettsiden deres. Har den dessverre ikke akkurat nå, men bare søk opp BR-leker på nettet
mamma til 2 <3 Skrevet 1. september 2008 #16 Skrevet 1. september 2008 Har samme greiene her, bare at jeg har termin i beg av januar, så tenkte å få unna alt av julegaver SNART! Min plan er som følger: kjøpe esker/bokser og dekorere dem(få min 3-åring til å gjøre den jobben) evt kjøpe ferdig dekorert, og kjøpe gavekort. Dette blir da gaver til våre foreldre, søsken++. Til venner har jeg ingen planer enda.. Det skal legges til at jeg ikke er noen julegave-menneske, finner aaaaaldri på noe å kjøpe. Gavekort er greit og enkelt, og da finner man som regel "butikker" for alle...
maria isabell Skrevet 1. september 2008 #17 Skrevet 1. september 2008 hjemmelagede julegaver blir eg alltid veldig glad for:) er du flink å sy eller strikke kan du lage mangen fine personlige gaver som ikke trenger å koste noe:) grytelapper: finn ut hvilken farger for eksempel din tante bruker på kjøkkenet og strikk grytelapper i samme farge..husk å ha god størrelse og dobble lapper...problemet er at alt for mangen strikke tynne lapper som ikke kan brukes:) perlestrikk, rutemønster, mangen ton i ton farger er kjempe fint:) hekkle staver rundt:) raggesokker for dem som liker fjellet om vinteren eller jobber på gård eller går i fjellet på høsten:) du kan tove tøffler i alle mulige farger, safir garn på sparkjøp funker best:) finn yndlingsfargen til vennene dine og strikk i vei:) sjal: trekantsjal el vanlige sjal i favoritt fargen til venninna di? eller rosa sjal og pulsvarmere til jenta på 5 år? sy løpere, toalettvesker, grytelapper...osv:) undersøk alltid nøye stilen i hjemmet og hvilken farger personen liker:) lag karameller eller julekaker og pakk inn i selofan:) nå er ikke alle like glad i hjemmelagede gaver:) da planlegger en og går på salg:) har kjøpt en del i utlandet og på salg også krikens nødhjelp selger kyllinger for 100 kr stikk..dette står øverst på ønskelista mi i år:)
maria isabell Skrevet 1. september 2008 #18 Skrevet 1. september 2008 glemte å si: skal du gi gave til babyer er det veldig fint å strikke et babyteppe,,sparkjøp har god baby ull i fine farger:) kant rundt med perlestrikk og lag hullmønster eller rute mønster på selve teppet..kjempe fint:) ellers er det jo lurt å gå sammen med noen å kjøpe gaver:)
Gjest Skrevet 1. september 2008 #19 Skrevet 1. september 2008 Nettbokhandlerene har masse salg og man kan gjøre kupp Om du kjenner noen som liker å lese da, ellerl iker å lage mat (kokebøker)..
Pappalille Skrevet 1. september 2008 #20 Skrevet 1. september 2008 Lag dine egne kokebøker med yndlingsoppskrifter. Skriv dem ned på stivt papir, evn. laminer dem, bind dem sammen med silkebånd eller lignende. Med litt farger og pynting blir det dekorativt og personlig =)
nr.4 i oktober Skrevet 2. september 2008 #21 Skrevet 2. september 2008 Her blir det nok også noen gaver fra Søstrene Grene på Sandvika storsenter ja, samt hjemmelaget badeolje (kjøp en essens av en god duft på en hobbybutikk (www.panduro.no for eksempel), samt nøytral olje a`la babyolje uten parfyme fra dagligvarebutikken, tilsett essensoljen og hell på søte glassflasker (fåes også i hobbybutikk.) Strikkede ørevarmere, pulsvarmere etc er raske og enkle og lage. Sy på noen perler e.l så er de straks veldig lekre.
3xMamma :) Skrevet 2. september 2008 #22 Skrevet 2. september 2008 Strikk leggvarmere eller pannebånd. Billig ullgarn får du på Europris. Sy om klær til noe annet. Jeg tok en ullgenser pappa ikke brukte mer og lagde kjole til jenta mi. Pynta med litt broderte hjerter. Sy veske av gamle gardiner. Dra på loppis, eller hør om noen har klær eller andre stoffer de skal kvitte seg med. Kjenner en som pussa opp en liten kommode og fylte den med hjemmelaget dukketøy. Superfin gave til en jente som liker dukker...
Lykkelig 2 barnsmor Skrevet 2. september 2008 #23 Skrevet 2. september 2008 Alex sin mamma. Så utrolig mye fint du har laget. Utrolig kreativ du er. Kanskje jeg bestiller noe av deg en dag. Synes skiltet med pinnsvinet er så fint Takk for gode tips. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå