Zitro Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 F.eks jeg går liten tur hver morgen med babyen, tar ca 30 min. I stad trena jeg 20 min på Spenst. Rakk og bli svett, men fettforbrenninga kommer kanskje ikke igang på så kort tid? Kommer til å gå en liten 30 minutters tur etterpå også. (må gå for å få baby til å sove se) Men vil slik småtrening være bortkastet når jeg faktisk ønsker å gå ned i vekt? Legger om kostholdet også nå, så det hjelper sikkert litt også...
susemor-3 små Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Jeg vil tro at all trening gir deg en helsegevinst og er med på å holde forbrenningen din høy hele dagen. Personlig gjør jeg ikke annet enn sånn hverdagstrening - leverer/henter i bhg, går på jobb, til butikk, går trapper osv. Jeg skulle nok gjerne vært i bedre form, men føler likevel at jeg er rimelig greit "trent" selv om jeg egentlig ikke trener "ordentlig".
Espoir Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Ingen trening er bortkastet - alle monner drar. Bare fortsett med småturer. fettforbrenningen holder på hele tiden, det er enb myte at man må holde på så og så lenge før den kommer i gang.
Shabby Cheap Chic Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Alt er vel bedre en ikke noe...
Gjest Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Hjelper og hjelper...det kommer litt an på hva du mener med akkurat det. De aller fleste vil ganske raskt (om de begynner å trene jevnlig, typ 2-3 ganger i uka, en time hver gang) merker relativt stor helsegevinst. Økt overskudd, gjerne litt spenstigere kropp osv. Men faktum er at 2-3 ganger i uka fort blir et "vedlikeholdsnivå" for de aller fleste. Du kommer til et visst nivå, men ikke lenger. Derfor bør du helst komme deg opp til en halv til en time i hver økt, variere typen trening og hva du gjør (kondistrening/styrke) og også variere intensiteten i treningen. Som sagt: å gå fra ikke noe til litt gir såklart en helsegevinst, men kroppen vender seg fort til aktivitetsnivået ditt. Derfor bør du variere når du merker at du "ikke kommer noe sted" etter en stund.
Zitro Skrevet 1. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2008 Jeg skal forsøke og øke øktene, spes på senteret. Men babyen vil ikke være verken der eller hjemme med pappaen så jeg er liksom litt låst fast. Hun er så avhengig av puppen, selv om hun faktisk er 6,5 mnd så jeg får ikke dratt noe sted uten hun på slep... Men 15 kg må bort, så jeg må også trene. Fikk vært på senteret 20 min i dag da, og det er jo bedre enn ingenting...
Gjest Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Selvfølgelig er alt bedre enn ingenting, håper jeg ikke tok "piffen" fra deg ;o) Hvordan er det med kosthold forresten? Det skal MASSE vilje og MYE trening til for å krabbe ned 15 kg, men har du guts'en klarer du det ) Kan hende du har mye å hente og at det vil gå lettere/fortere om du samtidig tar en titt på eventuelle bedringer i kostholdet?
Zitro Skrevet 1. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2008 Kostholdet har ikke vært bra siden jeg fødte. Så nå er det innstramming. Sommerferie og alt har ført til 5 ekstra kg bare i sommer. Før jeg fikk min første så gikk jeg ned 17 kg på 3 mnd. Men da hadde jeg ingen å ta hensyn til liksom. Kunne dra og trene når jeg ville og sånt. Nå 4 år senere har jeg 2 unger som skal tas hensyn til også så da sliter jeg. Har også PCOS som gjør det enda vanskligere. Men neida, du tok ikke piffen fra meg. Jeg er skikkelig innstilt på å klare dette nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå