Gå til innhold

69kr for et kålhodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vi diskuterte matpriser. Handlet på coop obs for noen uker siden og skulle ha kål. Er vant med at kålen ikke koster så mye, på høsten koster den jo ofte 1kr på Rema 1000 (fårikålsesongen), så jeg så ikke på prisen. Da jeg kom hjem og så på handlelappen, ser jeg at kålhodet kostet meg 69 kr!! Stort kålhodet, men ærligtalt? Husker forøvrig jeg kjøpte en ananas til 60 kr på samme sted en gang. Coop obs er normalt sett vanlige på pris, men de har noen sånne syke kg priser innimellom som man ikke legger merke til før det er for sent..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det er sykt. Var sånn med meg her en gang i sommer også. Skulle kjøpe vannmelon og tok med meg en hel en... Trodde det kosta en 7-8-9-10,- kiloen jeg. Gjorde jo det på Rema. Nei da, kom hjem og så det kosta 20,- kiloen. Og vannmelonen var på 5 kg så den ble jaggu dyr!

Skrevet

Fy det var dyrt!!

Gubben kom hjem med en handlepose på lørdag; 4 tomater, en agurt, 2 kg poteter og en bunt gulrot. Hadde betalt en 100-lapp påstod han. Jeg mistenker derfor at han hadde tatt omveien om coop, hehe...

Skrevet

Det er ganske sykt, spessielt når oppgjrsprisen til produsent nå er 4 kr og 6 øre pr kg!

Skrevet

Jeg synes også det var dyrt. 100,- er drøyt 4 ganger så mye som produsentene ville få for varene, men det kan faktisk stemme.I noen butikker er bruk av 4 gangen ganske normal.

Skrevet

Det var drøyt, ja.

Minner litt om da jeg jobbet i butikk og ei dame kom tilbake med et sennepsglass og kvitteringen og lurte på om det kunne være riktig at sennepen kostet 149 kr pr glass og om hun ev. kunne bytte det og få igjen pengene.

Glasset kostet såklart 14,90 men strekkoden var registrert med kommaet på feil sted, så da ble det en passe stiv pris ;-)

Enden på visa var såklart at hun fikk både sennepsglasset og pengene sine, stakkars dama.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...