*Lissi* Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Og som har vasket den? Hvordan gjorde dere det? Finvask og tørketrommel? Og hva med skinnet inne i posen? Kan jeg bruke milo på det?
Mrs. Bouquet Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Er en med teknisk fyll og en med dun, jeg har den med dun. Mener det stod 60 grader på den? Vasket den i så fall på 60 grader helt vanlig program og hadde den i tørketrommel i mange timer. Mange sier man skal ha ett par tennisballer når man tørker dun, men med så lette baller syns jeg det har i det hele tatt, får den tromle lenge nok så blir den skikkelig flyfu og fin. Skinnet vasket jeg ikke første gangen, men vasket det senere en gang på ullprogram, vet ikke om jeg brukte ullsåpe fra nøstebarn eller milo, men vil tro du kan bruke milo på den ja. Undersiden av skinnet ble litt stivere (det som ligger inni trekk liksom) men det kommer seg ved bruk.
Mrs. Bouquet Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Ett par ting til, skinnet legger du til tørk på et stativ og rusker litt i selve ullet under tørkeperioden for å få det mykt igjen. Snu det av og til. Når det gjelder vasketemperaturen på posen må du ikke ta sjansen på at det er mer skånsomt å vaske det på lavere temperatur enn det som står i vaskeanvisningen, da risikerer du at den mister fargen e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå