Gå til innhold

har noen bestilt varer her...(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

kidsroom.de? hvis ja, er dere fornøyde? Var jo veldig billig her siden man også slipper momsen. f.eks maxi cosi bilstol med easy base(ikke isofix) inkl port ble det 1544kr. regner jo med at jeg må betale toll, men er ikke dette veldig billig?

ha en god dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bestillt noe derfra, men syns siden så seriøs ut. Tror kaanskje jeg skal bestille noe jeg og. Det var jo mye billigere enn her hjemme

Skrevet

Hører egentlig ikke til her, er bare inne og lurer, men jeg lurer på hvorfor du slipper momsen. Tollgebyr slipper du vel når det er barneutstyr har jeg hørt men det er jo bare på 150,- eller noe sånt...

Skrevet

Man slipper toll på barneutstyr, men man slipper den tyske momsen. Den norske derimot er på mer, og den må man betale.

Skrevet

Tror ikke du slipper unna momsen gitt. Det du slipper er å betale tysk moms i tilegg til norsk. Tipper de som frakter (om det er Posten eller andre) belatser deg for moms. Du må nok også betale tollgebyr selv om det ikke er toll på babyutstyr (kommer vel an på hvem som frakter hvor mye det blir), men ca 150.

Du må altså legge til 25% moms + fortollingsgebyr ca 150 kroner.

Skrevet

Gå inn på www.tollvesenet.no. Du må sannsynligvis betale norsk mva, det må man på stort sett alle varer over 200 kr. På tollvesenets sider står det hva man må gjøre når man bestiller fra utlandet, det er ikke noen som ordner dette for deg.

Skrevet

Er det inkludert frakt? Jeg var inne på den siden for å kjøpe fotpose til Maxi cosi cabriofix (oppdaget ikke denne siden før etter at jeg hadde kjøpt stol + base et annet sted), og frakten ble så sykt dyr at det ikke lønte seg i det hele tatt.

Ellers virket jo den siden veldig seriøs, jeg hadde kjøpt fra den hvis det ikke var for at det ble så dyrt. ;) Vet det er flere her inne som har kjøpt nettopp cabriofix + base derfra, og det var billigere enn i Norge.

Skrevet

Ja, du må betale mva på 25 % både for varen og for frakten, så du må først plusse på fraktkostnaden til det veren koster, så gange med 25 %.

Kan få mye billigere ved å handle på nett ja, men nå vet ikke jeg hva frakten er på den siden der....det kan jo bli litt, men håper for din skyld den ikke er det:)

Skrevet

Forresten, du må nok legge til 25% for norsk mva, ja... Du slipper å betale tysk mva, men du må betale den norske når du henter pakken. Dvs du slipper å betale mva to ganger (Tyskland + Norge), men betale mva, det må du...

Til sammenligning betalte jeg ca 3000kr for cabriofix + base (ikke isofix) i Norge, inkludert frakt. Så det er nok noen kroner å spare på å kjøpe i Tyskland, hvis ikke frakten blir altfor dyr. Et tips - hvis du vurderer å kjøpe fotpose, kjøp det nå med en gang fra samme leverandør! Jeg slet skikkelig med å finne noen som solgte fotpose i samme farge - den eneste norske jeg fant som hadde den fargen var utsolgt på ubestemt tid, det kostet meg som sagt en formue på kidsroom.de - så jeg endte opp på ebay. Noe som ble alt annet enn billig. Det var også fra en tysk side, men via England. Det gikk veldig fort og greit for seg, var veldig fornøyd med dem.

Skrevet

vet man må betale norsk moms, det var det jeg mente med toll. man skal ikke betale moms av frakten, men mange prøver seg med det og de fleste betaler siden de ikke er klar over reglene. har en samboe som bestille fra utlandet veldig ofte og de prøver seg gang på gang, men de sletter alltid regninga når vi gjør de oppmerksomme på feilen. men det blir jo uansett under 2000kr med frakt og moms.

gluble litt til og se om jeg bestiller. fortsatt noen uker til termin :-)

Skrevet

Men, er cabriofix og de greiene der godkjente i Norge? Kjøper du barnevogn i Tyskland så er det ikke sikkert den er godkjent til norsk standard - og det er ofte derfor ting er så mye billigere der.

Skrevet

JEg har bestilt varer her fra, fant u tdet var billigere http://www.babystrend.de/

KJøpte maxi cosi cabriofix bilstol, isofix base, maxi cosi lekebøyle for bilstol, fotpose og regntrekk. Alt i alt kom dette på ca. 2500 kr. Man betaler for varene - minus den tyske momsen,(19 %) men pluss 25 % i norsk moms etterpå. + frakt. Pga. frakten må man handle for en viss sum før det lønner seg.

Skrevet

Når det gjelder spørsmålet til Chellbell så skal barnesikringsutstyr som selges være merket med standarden ECE R44-03 eller den nye ECE R44-04. Setet jeg kjøpte er merket med ECE R44-04, så det er viktig å sjekke dette på forhånd.

Skrevet

Jeg er så lei av å svare på disse innleggene ang import, men jeg kan ikke dy meg... Man MÅ betale moms av frakten også, så lenge vareverdien er over 200,- Alt annet er galt og feil og til og med ulovlig... Har nå sakset rett av tollvesenets sider hvor det klart og tydelig står at momsen beregnes av vareverdien og frakten TILSAMMEN:

Varer fra 200 kroner må fortolles

Innførsel av varer med vareverdi fra og med 200 kroner må fortolles. Da må du betale merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. Kjøper du for eksempel en CD til 210 kroner og det koster 40 kroner i porto må du betale 63 kroner i merverdiavgift. Det er ikke toll på CDer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...